Marka Porsche zanotowała kolejny wzrost liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce. Od stycznia do czerwca 2018 r. zarejetrowanych zostało 885 egzemplarzy, czyli o ponad 26 proc. więcej niż przed rokiem.
Firma Porsche ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w swojej historii - zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku. Od stycznia do czerwca 2018 r. w naszym kraju zarejestrowano 885 nowych sportowych samochodów Porsche, o 26,4 więcej niż w pierwszym półroczu poprzedniego roku. Oznacza to, że sprzedaż Porsche w Polsce rośnie znacznie dynamiczniej od całego rynku motoryzacyjnego, jak również od segmentu marek premium.
Motorem wzrostu rejestracji Porsche w Polsce jest przede wszystkim nowa generacja Cayenne. Sportowy SUV, dostępny w wersjach benzynowych oraz hybrydowej, w swojej najnowszej odsłonie błyskawicznie zyskał uznanie polskich klientów. W pierwszym półroczu tego roku znalazł 231 nabywców - ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2017 r. (+104,4 proc.).
Wysoką dynamikę notuje również sprzedaż Porsche Panamera - wynik 180 egzemplarzy jest o 38,5 proc. lepszy niż w pierwszych sześciu miesiącach zeszłego roku. Liderem gamy modelowej pozostaje SUV Macan, z wynikiem zbliżonym do ubiegłorocznego (289 aut -13,5 proc.).
Niezmiennie dużym popytem cieszą się dwudrzwiowe samochody sportowe Porsche. Liczba rejestracji modeli 718 Boxster i Cayman wzrosła aż o 74,4 proc., do 75 sztuk. Z kolei kultowa „911" od stycznia do czerwca trafiła w ręce ponad setki polskich klientów, co stanowi wynik o ponad jedną trzecią lepszy od zeszłorocznego (+37,5 proc.). To między innymi zasługa stale poszerzanej gamy modelowej - tylko w ostatnich miesiącach zadebiutował purystyczny wariant 911 T oraz ekstremalna odmiana 911 GT3 RS.
- Polski rynek jest wciąż jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków dla Porsche - mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. - Rośniemy niemal trzykrotnie szybciej niż cała Europa. To dowód na to, że w naszym kraju miłośników Porsche jest coraz więcej i decydując się na zakup obdarzają markę ogromnym zaufaniem. Ten potencjał pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość - dodaje W. Grzegorski.
(pm),
Źródło: Porsche, fot. Przemysław Majchrzak
PORSCHE POLSKA |
styczeń-czerwiec |
||
2018 |
2017 |
Różnica |
|
Macan |
289 |
334 |
-13,47% |
Cayenne |
231 |
113 |
+104,42% |
Panamera |
180 |
130 |
+38,46% |
911 |
110 |
80 |
+37,50% |
718 Boxster i 718 Cayman |
75 |
43 |
+74,42% |
RAZEM |
885 |
700 |
+26,43% |