2018-06-12

Podsumowanie GP Kanady

W Montrealu zastosowano szereg zróżnicowanych strategii: na podium finiszowali kierowcy trzech różnych zespołów, którzy zastosowali dwie odmienne filozofie strategiczne.

Triumfator wyścigu Sebastian Vettel z Ferrari oraz drugi na mecie Valtteri Bottas z Mercedesa wystartowali na ultramiękkiej mieszance i mniej więcej w tym samym momencie założyli supermiękkie opony.

Dwaj kierowcy Red Bulla, którzy zajęli trzecie i czwarte miejsce, postąpili inaczej. Po krótkim pierwszym przejeździe na mieszance hipermiękkiej założyli na dalszą część wyścigu opony supermiękkie. Podczas walki między kierowcami czołówki bardzo ważne było wykonanie pit stopu w odpowiednim momencie: wielu zawodników próbowało „podciąć” strategię swoich bezpośrednich rywali w zaciętych pojedynkach strategicznych. Romain Grosjean z zespołu Haas, który po awarii w kwalifikacjach startował z końca stawki, wykonał ekstremalnie długi pierwszy przejazd na ultramiękkiej mieszance, po czym na supermiękkich oponach finiszował tuż za punktowaną dziesiątką.

- Strategia była tak naprawdę podyktowana sobotnimi kwalifikacjami, a neutralizacja na początku wyścigu pomogła w zrealizowaniu strategii jednego pit stopu na torze, który tak czy inaczej charakteryzował się niskimi poziomami zużycia i degradacji. Podczas wyścigu korzystano ze wszystkich trzech mieszanek, ze zróżnicowanym podejściem strategicznym w całej stawce. Kilku kierowców, przede wszystkim Daniel Ricciardo z Red Bulla i Romain Grosjean z Haasa, zdołało wykorzystać strategię do zyskania pozycji w porównaniu z kwalifikacjami. W mistrzostwach świata nastąpił kolejny zwrot akcji i sytuacja robi się jeszcze bardziej interesująca przed wyścigiem na zupełnie nowym torze: Paul Ricard we Francji - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli.

 

 

NAJLEPSZE CZASY OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY

SUPERMIĘKKIE

ULTRAMIĘKKIE

HIPERMIĘKKIE

Ricciardo – 1.13,835

Vettel – 1.15,059

Vandoorne – 1.15,765

Verstappen - 1.13,864

Bottas – 1.15,258

Ricciardo – 1.15,807

Vettel - 1.13,964

Raikkonen – 1.15,408

Hulkenberg – 1.15,914

 

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU*

OPONY

KIEROWCA

LICZBA OKRĄŻEŃ

SUPERMIĘKKIE

Ericsson

67

ULTRAMIĘKKIE

Grosjean

48

HIPERMIĘKKIE

Gasly

23

* Oficjalne wyniki zaliczone według klasyfikacji po 68 okrążeniach; przejechano 70 okr.

 

źródło: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń