W Montrealu zastosowano szereg zróżnicowanych strategii: na podium finiszowali kierowcy trzech różnych zespołów, którzy zastosowali dwie odmienne filozofie strategiczne.
Triumfator wyścigu Sebastian Vettel z Ferrari oraz drugi na mecie Valtteri Bottas z Mercedesa wystartowali na ultramiękkiej mieszance i mniej więcej w tym samym momencie założyli supermiękkie opony.
Dwaj kierowcy Red Bulla, którzy zajęli trzecie i czwarte miejsce, postąpili inaczej. Po krótkim pierwszym przejeździe na mieszance hipermiękkiej założyli na dalszą część wyścigu opony supermiękkie. Podczas walki między kierowcami czołówki bardzo ważne było wykonanie pit stopu w odpowiednim momencie: wielu zawodników próbowało „podciąć” strategię swoich bezpośrednich rywali w zaciętych pojedynkach strategicznych. Romain Grosjean z zespołu Haas, który po awarii w kwalifikacjach startował z końca stawki, wykonał ekstremalnie długi pierwszy przejazd na ultramiękkiej mieszance, po czym na supermiękkich oponach finiszował tuż za punktowaną dziesiątką.
- Strategia była tak naprawdę podyktowana sobotnimi kwalifikacjami, a neutralizacja na początku wyścigu pomogła w zrealizowaniu strategii jednego pit stopu na torze, który tak czy inaczej charakteryzował się niskimi poziomami zużycia i degradacji. Podczas wyścigu korzystano ze wszystkich trzech mieszanek, ze zróżnicowanym podejściem strategicznym w całej stawce. Kilku kierowców, przede wszystkim Daniel Ricciardo z Red Bulla i Romain Grosjean z Haasa, zdołało wykorzystać strategię do zyskania pozycji w porównaniu z kwalifikacjami. W mistrzostwach świata nastąpił kolejny zwrot akcji i sytuacja robi się jeszcze bardziej interesująca przed wyścigiem na zupełnie nowym torze: Paul Ricard we Francji - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli.
NAJLEPSZE CZASY OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY
SUPERMIĘKKIE |
ULTRAMIĘKKIE |
HIPERMIĘKKIE |
Ricciardo – 1.13,835 |
Vettel – 1.15,059 |
Vandoorne – 1.15,765 |
Verstappen - 1.13,864 |
Bottas – 1.15,258 |
Ricciardo – 1.15,807 |
Vettel - 1.13,964 |
Raikkonen – 1.15,408 |
Hulkenberg – 1.15,914 |
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU*
OPONY |
KIEROWCA |
LICZBA OKRĄŻEŃ |
SUPERMIĘKKIE |
Ericsson |
67 |
ULTRAMIĘKKIE |
Grosjean |
48 |
HIPERMIĘKKIE |
Gasly |
23 |
* Oficjalne wyniki zaliczone według klasyfikacji po 68 okrążeniach; przejechano 70 okr.
źródło: Pirelli