2018-06-12

Podsumowanie GP Kanady

W Montrealu zastosowano szereg zróżnicowanych strategii: na podium finiszowali kierowcy trzech różnych zespołów, którzy zastosowali dwie odmienne filozofie strategiczne.

Triumfator wyścigu Sebastian Vettel z Ferrari oraz drugi na mecie Valtteri Bottas z Mercedesa wystartowali na ultramiękkiej mieszance i mniej więcej w tym samym momencie założyli supermiękkie opony.

Dwaj kierowcy Red Bulla, którzy zajęli trzecie i czwarte miejsce, postąpili inaczej. Po krótkim pierwszym przejeździe na mieszance hipermiękkiej założyli na dalszą część wyścigu opony supermiękkie. Podczas walki między kierowcami czołówki bardzo ważne było wykonanie pit stopu w odpowiednim momencie: wielu zawodników próbowało „podciąć” strategię swoich bezpośrednich rywali w zaciętych pojedynkach strategicznych. Romain Grosjean z zespołu Haas, który po awarii w kwalifikacjach startował z końca stawki, wykonał ekstremalnie długi pierwszy przejazd na ultramiękkiej mieszance, po czym na supermiękkich oponach finiszował tuż za punktowaną dziesiątką.

- Strategia była tak naprawdę podyktowana sobotnimi kwalifikacjami, a neutralizacja na początku wyścigu pomogła w zrealizowaniu strategii jednego pit stopu na torze, który tak czy inaczej charakteryzował się niskimi poziomami zużycia i degradacji. Podczas wyścigu korzystano ze wszystkich trzech mieszanek, ze zróżnicowanym podejściem strategicznym w całej stawce. Kilku kierowców, przede wszystkim Daniel Ricciardo z Red Bulla i Romain Grosjean z Haasa, zdołało wykorzystać strategię do zyskania pozycji w porównaniu z kwalifikacjami. W mistrzostwach świata nastąpił kolejny zwrot akcji i sytuacja robi się jeszcze bardziej interesująca przed wyścigiem na zupełnie nowym torze: Paul Ricard we Francji - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli.

 

 

NAJLEPSZE CZASY OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY

SUPERMIĘKKIE

ULTRAMIĘKKIE

HIPERMIĘKKIE

Ricciardo – 1.13,835

Vettel – 1.15,059

Vandoorne – 1.15,765

Verstappen - 1.13,864

Bottas – 1.15,258

Ricciardo – 1.15,807

Vettel - 1.13,964

Raikkonen – 1.15,408

Hulkenberg – 1.15,914

 

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU*

OPONY

KIEROWCA

LICZBA OKRĄŻEŃ

SUPERMIĘKKIE

Ericsson

67

ULTRAMIĘKKIE

Grosjean

48

HIPERMIĘKKIE

Gasly

23

* Oficjalne wyniki zaliczone według klasyfikacji po 68 okrążeniach; przejechano 70 okr.

 

źródło: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

Montażownica Variant Service

Sprzedam montażownicę Variant Service, bezłyżkowa z dodatkowym ramieniem, inflator, podnośnik pneumatyczny, LCD ...

więcej

Montażownica do kół motocyklowych

Mało używaną montażownicę do kół motocyklowych, samochodów, dostawczych sprzedam 

więcej

Opony używane hurt

Mam do sprzedania opony zimowe używane - kanał dystrybucji HURT. Opony zimowe, sprowadzane z krajów skandynawskich, wszystkie ...

więcej
/

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2018 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń