2018-05-23

Debiut hipermiękkich

Najnowsza mieszanka w gamie, hipermiękka P Zero „różowa” – która podczas testów okazała się o mniej więcej sekundę szybsza od ultramiękkiej, zaliczy w Monako wyścigowy debiut i pojawi się wraz z dwoma innymi najmiększymi mieszankami przygotowanymi przez Pirelli dla Formuły 1: ultramiękką i supermiękką. Monako wymaga wysokiego poziomu przyczepności mechanicznej, ale obciążenie opon jest najmniejsze w całym kalendarzu, zatem prestiżowy tor uliczny jest idealnym terytorium dla najmiększych i najszybszych mieszanek dostępnych w Formule 1.

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA

• W Monako najważniejsze jest wygenerowanie jak największej przyczepności opon oraz jak największego docisku, a okrążenie toru jest najkrótsze i najwolniejsze w sezonie (natomiast nawrót jest najwolniejszym zakrętem).

• Uliczny tor jest otwierany dla normalnego ruchu po zakończeniu codziennych aktywności wyścigowych (w piątek Formuła 1 ma wolne), więc nawierzchnia jest często „zielona” i śliska, ze zmiennych schematem ewolucji warunków.

• Monako w normalnych warunkach było zazwyczaj wyścigiem przejeżdżanym na jeden pit stop. Zobaczymy, w jaki sposób zastosowanie nowej mieszanki hipermiękkiej wpłynie na ten trend.

• Poziomy zużycia i degradacji generalnie należą do najniższych w sezonie: tor łagodnie obchodzi się z oponami.

• Jest to jeden z torów, na których wyprzedzanie należy do najtrudniejszych, więc rola kwalifikacji nabiera szczególnej wagi. Istnieje jednak duże ryzyko neutralizacji, co może oczywiście wpłynąć na strategię wyścigową.

• Pogoda o tej porze roku bywa zmienna, a deszczowe Monako jest jednym z największych wyzwań w F1.

 

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI

Sprawdzaliśmy opony hipermiękkie w Abu Zabi i Barcelonie, a spośród tych obiektów bardziej zbliżone do Monako jest Abu Zabi. Tam ogumienie hipermiękkie dawało mniej więcej sekundę przewagi na okrążeniu nad ultramiękkim, więc w najbliższy weekend mogą paść kolejne rekordy. Mimo to opony hipermiękkie są też ogumieniem dostosowanym do wyścigu, a nie jedynie do kwalifikacji, więc ciekawie będzie sprawdzić, jak dostosują się one do wyjątkowych wymagań Monako i jaki będą miały wpływ na strategię. Szczególnie ważne będzie zebranie jak największej ilości danych podczas treningów. Kierowcy wybrali od ośmiu do jedenastu zestawów opon hipermiękkich, więc jeśli warunki będą suche, to podczas weekendu będziemy często oglądali tę mieszankę w akcji.

 

źródło: Pirelli

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń