Przybędzie powierzchni

DARIUSZEM WAWRZYNIAKIEM, DYREKTOREM PROJEKTU MTP, ROZMAWIA SŁAWOMIR GÓRZYŃSKI

- Czym zaskoczycie w tym roku zwiedzających Poznań Motor Show oraz TTM? Będą jakieś szczególne atrakcje?

- Poznań Motor Show odbędzie się pod hasłem „Motoryzacja jutra”. I to wokół niego będziemy budować wydarzenie przez najbliższe lata. Goście targowi będę mieli okazję ponownie zapoznać się z kilkudziesięcioma premierami rynkowymi oraz zapoznać się z bliska z przyszłością motoryzacji rozumianej przez samochody koncepcyjne, prezentację technologii jutra oraz tematy takie, jak pojazdy autonomiczne i elektromobilność. Więcej atrakcji oczywiście podamy bliżej wydarzenia, ale już teraz po rozmowach z naszymi partnerami jesteśmy pewni, że targi będą wyjątkowe i sami nie możemy się już ich doczekać… Patrząc natomiast na Targi Techniki Motoryzacyjnej
oprócz wyjątkowej ekspozycji producentów i dystrybutorów rozwiązań do warsztatów, wulkanizacji, stacji kontroli pojazdów i innych podmiotów z branży przygotowujemy szereg wydarzeń towarzyszących. Ogólnopolski Turniej Wiedzy Samochodowej, Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników, Młodych Mechaników, Młodych Lakierników, czy też III Ogólnopolski Turniej Diagnostów Samochodowych - to sprawdzone od lat pozycje w programie wydarzeń. Oprócz tego pracujemy nad nową odsłoną konferencji i paneli dyskusyjnych, aby maksymalnie wykorzystać potencjał merytoryczny wyjątkowego spotkania branży, jakim są obydwa powyższe wydarzenia.

- Oczywiście jak co roku będą pokazane najnowsze produkty motoryzacji. Czy w tym roku zgodnie z trendami europejskimi wystawcy nastawiają się na modele hybrydowe i elektryczne?

- Oczywiście, od większości partnerów otrzymujemy takie sygnały, iż skupiać się będą poza premierami rynkowymi, na pojazdach z napędami alternatywnymi. Patrząc na portfolio nowości nie sposób nie zauważyć, jak licznie reprezentowane są właśnie samochody hybrydowe czy też elektryczne, a Poznań jest idealnym miejscem do ich zaprezentowania szerokiej publiczności oraz mediom.

- Ilu premier polskich, a może europejskich, możemy się spodziewać?

- Na ten moment możemy powiedzieć, że liczba polskich premier nie powinna być niższa niż 60. Jeśli wszystkie „otwarte tematy” zostaną potwierdzone, możemy być pewni, iż ta liczba wzrośnie. Jeśli chodzi o premiery europejskie, to mieliśmy przyjemność w 2016 gościć premierę europejską - Hyundai Elantra. Na ten moment nastawiamy się w dużej mierze na drugie po premierze w Genewie, czyli najważniejszych targach motoryzacyjnych na świecie, prezentacji właśnie w Poznaniu.

- Na jakie działy zostaną podzielone tegoroczne targi?

- Jeśli chodzi o tematykę TTM, to przede wszystkim wyposażenie warsztatów, wulkanizacja, SKP, akcesoria, narzędzia warsztatowe, myjnie. Jeśli chodzi o PMS, to od lat sprawdzona formuła głównych salonów tematycznych: Samochodowy, Camperowy, Motocyklowy, Truck oraz liczne atrakcje na terenie otwartym.

- Dwa lata temu i rok temu - wtedy wprawdzie nie było TTMu - dało się zauważyć olbrzymi przyrost zwiedzających poznańską wystawę. Zdaje się Motor Show odwiedziło grubo ponad 120 - 150 tys. osób. Czy najbliższa wystawa również przyciągnie takie audytorium?

- Mamy nadzieję, że tak. Premiery motoryzacyjne, ilość atrakcji dla całych rodzin, różnorodność ekspozycji powoduje, że niezależnie, czy jest się pasjonatem motoryzacji, chce się fajnie spędzić wolny czas. Poszukać pasji do podróżowania, czy też podziwiania pokazów stuntu motocyklowego. Jesteśmy pewni, że w czasie tegorocznej imprezy każdy znajdzie coś dla siebie!

- Jakie będą ceny biletów. Czy młodzież szkolna i studenci, a może fachowcy z branży motoryzacyjnej będą mieli zniżki?

- Najtańsze bilety już od 19 złotych w przedsprzedaży. Opcji wstępu na targi dla profesjonalistów przygotowaliśmy naprawdę wiele i w tym zakresie zachęcam do odwiedzenia stron internetowych www.ttm.mtp.pl oraz www.MotorShow.pl, gdzie znajdują się szczegółowe informacje na temat możliwości odwiedzenia targów.

- Czy tradycją lat minionych przewidziany jest dzień prasowy, konkursy np. „Młody mechanik”, itd. A może będzie coś nowego?

- Oczywiście! Pierwszy dzień targów Poznań Motor Show będzie to Press Day, czyli dedykowany przede wszystko mediom i biznesowi. TTM natomiast wtedy działa, tak jak w pozostałe dni, jako dzień nawiązywania i finalizowania kontraktów. W temacie konkursów kontynuujemy oczywiście organizacje wielu konkursów, zawodów, gdyż wszyscy doskonale wiemy, iż nic nie daje takiej satysfakcji jak możliwość rywalizacji i pokazania swoich umiejętności. Wśród nowości targów planujemy rozwój części wydarzeniowej targów o konferencję w tematyce elektromobilności i pojazdów autonomicznych, ale o tym więcej już za kilka dni.

- Jak postrzegacie rosnącą konkurencję na polskim rynku targowym. Już nie tylko Poznań i Kielce prezentują nowe auta i sprzęt z zakresu techniki motoryzacyjnej. Do wyścigu włączyły się centra targowe w Warszawie, Katowicach. O mniejszych ośrodkach nie wspomnę.

- Wszyscy na pewno się ze mną zgodzą, że wydarzenia o charakterze lokalnym są na rynku potrzebne. Również jeśli chodzi o infrastrukturę obiektów, dostępność pod kątem połączeń lotniczych Poznań jest na czele. Przede wszystkim również cieszy nas fakt, iż kolejne lata nasi partnerzy wskazują Międzynarodowe Targi Poznańskie jako najważniejsze miejsce w Polsce do spotkań biznesowych oraz prezentacji swoich produktów klientowi końcowemu.

- Jakie jest zainteresowanie poznańskimi targami u podmiotów zagranicznych? Będzie więcej wystawców spoza Polski czy raczej podobna liczba?

- Mimo, iż do targów pozostało jeszcze trzy miesiące, to już teraz dostrzegamy duże wzrosty, w szczególności na salonie caravaningowym podczas Poznań Motor Show oraz na Targach Techniki Motoryzacyjnej. W przypadku tych drugich już dziś wiemy, że TTM powiększony zostanie o kolejny pawilon pod nazwą „Internation Hall”, w którym już teraz mamy potwierdzenie czterech wystąpień narodowych, a to dopiero początek.

- Czy w tym roku wśród wystawców znajdą się firmy z branży oponiarskiej, bo związane z obsługą koła na pewno będą?

- Tematyka oponiarska jest bez wątpienia jedną z głównych branż reprezentowanych na TTM. Spodziewamy się również obecności producentów na targach jak Michellin oraz wielu innych firm angażujących się poprzez powierzchnie specjalne oraz pokazowe.

- Czy motoryzacja jest nadal kołem napędowym naszej gospodarki i to mimo, że nie produkujemy własnej marki auta? A według zapewnień premiera Morawieckiego ma być jeszcze lepiej.

- Bardzo mocno kibicujemy realizacji projektu polskiego samochodu elektrycznego i jego produkcję. Polska branża motoryzacyjna jest bardzo istotną częścią krajowej gospodarki. Z jednej strony mamy liczne grono krajowych producentów i dostawców rozwiązań motoryzacyjnych, z drugiej fabryki globalnych koncernów jak VW, Fiat, Opel, Toyota czy powstająca fabryka Mercedes-Benz, którzy właśnie w naszym kraju ulokowali swoje aktywa.

- Czego można by życzyć Targom Poznańskim w tym i następnych latach. Powierzchni raczej wam nie przybędzie, ale może coś zmieni się w organizacji imprez?

- Odpowiadając od końca... Powierzchni wystawienniczej w najbliższych latach przybędzie o kolejne kilka tysięcy metrów kwadratowych w nowoczesnych halach, co związane jest z modernizacją pawilonów 4 i 6. Ponadto przygotowujemy szereg wydarzeń towarzyszących dla biznesu, w tym nowej inicjatywy, jak ASA MEETING organizowane dla branży motoryzacyjnej i lotniczej w Rzeszowie.

- Dziękuję za rozmowę.

Zobacz cały numer PO 2/153 (Luty 2018)

drukuj  
Ogłoszenia

Serwis mobilny sprzedam

Serwis mobilny na samochodzie MERCEDES ATEGO 816, rocznik 2010 - sprzedam

więcej
/

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2018 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń