Toyo rozwinęła swoją technologię Nano Balance, opracowując nową technologię "nanoprzetwarzania", która przyczynia się do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa.
Firma wykorzystuje technologię mikroskopu elektronowego oraz SPring-8 do analizy dyspergowalności wypełniacza w gumie. Nawet jeśli mieszanka gumy jest mieszana mikserem, nie można jej równomiernie rozprowadzić i pozostaje ona w postaci aglomeratu. Przy zastosowaniu deformacji dynamicznej następuje utrata energii w wyniku kontaktu z wypełniaczami, co niekorzystnie wpływa na zużycie paliwa.
W celu zapewnienia wysokiego stopnia dyspersji wypełniacza w mieszaninie, Toyo opracowało nową technologię nanoprocesu, która optymalizuje strukturę wypełniacza w litej gumie przed jej przygotowaniem. Dzięki temu metoda obróbki pozwala uzyskać idealny stan wypełniacza, który jest równomiernie rozproszony.
Nowo opracowany proces nano powoduje rozpad sadzy w specjalnym roztworze i rozprasza ją na poziomie molekularnym w początkowym procesie tworzenia mieszanki, mieszając i koagulując lateks z kauczuku naturalnego. Toyo jeszcze bardziej zoptymalizowało ten proces, aby osiągnąć cel, jakim jest "tworzenie silnie rozproszonego na poziomie molekularnym wypełniacza".
źródło: Toyo, http://www.tiretechnologyinternational.com