2018-02-21

Rynek dużych warsztatów

Przedstawiciele dużych, niezależnych serwisów samochodowych deklarują, że zależy im przede wszystkim na zadowoleniu klientów i stałym poszerzaniu zakresu usług. Jak rozwija się rynek dużych warsztatów sprawdziła firma Dekra Polska Sp. z o.o. w ramach trzeciej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”, organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

 

 

Konkurs podzielony został na 3 kategorie: warsztat mały (1-3 stanowiska naprawcze), średni
(4-6 stanowisk naprawczych) oraz duży (więcej niż 6 stanowisk naprawczych). Profesjonalne audyty zrealizowane przez firmę Dekra Polska Sp. z o.o. pokazały, że ostatnia grupa – właściciele dużych warsztatów – dba przede wszystkim o odpowiednie wyposażenie serwisu, co bezpośrednio przekłada się na możliwość wykonywania wielu napraw, a w konsekwencji podnosi zainteresowanie i zadowolenie klientów. Wszystkie zaudytowane warsztaty posiadają: urządzenie diagnostycznez aktualnym oprogramowaniem, urządzenia do badania
amortyzatorów oraz ustawiania świateł, demontażownicę do kół, wyważarkę oraz urządzenie do geometrii, jak również wózki narzędziowe oraz urządzenie do klimatyzacji R134a. Dodatkowo 89proc. serwisów dysponuje urządzeniem do badania amortyzatorów, a 78proc. - urządzeniem do sprawdzania hamulców.

 

 

Istotnym elementem funkcjonowania dużych warsztatów jest wywołanie pozytywnego wrażenia na klientach, dlatego 100proc. serwisów, w których przeprowadzone zostały audyty, oferuje możliwość płacenia kartą za wykonane usługi, zapewnia klientom bezpłatny dostęp do Wi-Fi oraz przekazuje zainteresowanym materiały promocyjne, w tym ulotki, informujące o bieżącej ofercie. 89rpoc. z nich może pochwalić się czytelnym systemem kalkulacji czasu wykonania usługi – funkcja ta w sposób szczególny doceniana jest przez klientów, a 78% po zakończonej naprawie myje serwisowane pojazdy.

Atutem dużych, niezależnych warsztatów jest również ich oferta. 85proc. z nich serwisuje samochody wielu marek i proponuje klientom pojazdy zastępcze; 78proc. stworzyło dedykowany system lojalnościowy oraz materiały firmowe sygnowane logotypem własnym lub sieci, do której należą.

 

 

W każdym przedsiębiorstwie znajdują się jednak obszary, które należy zoptymalizować czy usprawnić. Wyzwaniem dla dużych, niezależnych serwisów samochodowych okazuje się wdrażanie zaawansowanych programów zarządzania jakością w miejscu pracy. Tylko 22proc. z nich deklaruje usystematyzowanie działań w ramach systemu ISO, ale już 59proc. stosuje ankiety jakościoweo odpowiednim zakresie, a aż 89proc. wykonuje kontrolę przyjmowanych pojazdów zgodnie z przygotowaną wcześniej listą. Oznacza to, że właściciele warsztatów są świadomi potrzeby korzystania z systemów zarządzania jakością, jednak wprowadzają je stopniowo, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem.

 

 

Szczegółowe wyniki w kategorii „warsztat duży”:

- miejsce I Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów Rosiak,
- miejsce II Autoreduta (warsztat niezrzeszony),
- miejsce III F.H.U Ślusarczyk Jakub Ślusarczyk (warsztat niezrzeszony),
 - wyróżnienia: Serwis Dan-Car,  GP mobile.

 

 

Potwierdzenie wysokiej jakości usług wykonywanych przez wyróżnione warsztaty stanowią wręczone im statuetki oraz certyfikaty.

 - Otrzymany certyfikat jest dla nas bardzo ważny, ponieważ świadczy o tym, że nasza praca nad ciągłym podnoszeniem poziomu usług przynosi oczekiwane efekty. Zajmuje on widoczne miejsce w naszym biurze i potwierdza, że warto zostawić u nas swój samochód, a nasz serwis jest nie tylko bezpieczny, ale również oferuje wysokiej jakości usługi, dopasowane do zmieniających się potrzeb klientów. Nie spoczywamy jednak na laurach i nie stajemy w miejscu – podstawą rozwoju jest ciągłe doskonalenie swoich umiejętności – mówi Piotr Szafrański z serwisu Autoreduta, zdobywca 2 miejsca w kategorii „warsztat duży” w tegorocznej edycji konkursu.

Organizatorem inicjatywy „Bezpieczny Warsztat” jest SDCM. Patronat nad trzecią edycją konkursu objęły firmy Castrol oraz Coframa. W konkursie wzięły udział serwisy niezależne oraz zrzeszonew ramach sieci warsztatowych: ProfiAuto Serwis, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service.

 

źródło: SDCM

fot. pixabay.com

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń