ExxonMobil, pionier kauczuku syntetycznego, podzieli się swoją wiedzą fachową w zakresie utrzymywania odpowiedniego ciśnienia powietrza w pojazdach elektrycznych i samojezdnych, podczas targów oponiarskich w Hanowerze. Firma, która wymyśliła halobutyl w celu "utrzymania powietrza w oponach", deleguje dwóch prelegentów na zbliżającą się konferencję Tire Technology Conference w Hanowerze, którzy zademonstrują, w jaki sposób opony z ulepszoną retencją powietrza zapewniają stałą wydajność użytkową, osiągi i dłuższą żywotność. Jeff Valentage z ExxonMobil Chemical zaprezentuje pracę zatytułowaną "Automotive megatrends and the importance of tyre retention", a Chris Napier, globalny specjalista ds. zastosowań opon, omówi tempo spadku ciśnienia w oponach i poprawę osiągów opon.
- Pojazdy te nadal będą potrzebowały opon, a wraz z przewidywanym wzrostem liczby przejechanych kilometrów, duże znaczenie ma retencja powietrza w oponach , wyjaśnia Valentage. - Jeśli chodzi o opony, konsumenci oczekują dłuższej żywotności, płynnej i cichej jazdy, optymalnej ekonomiczności paliwa i spójnych osiągów. Cechy te są charakterystyczne dla opony utrzymującej optymalne ciśnienie powietrza. Opony są złożoną konstrukcją i niezależnie od modelu opony, do zadań wkładki wewnętrznej należy zatrzymywanie powietrza w oponie. Stwierdzono, że głównymi parametrami wpływającymi na właściwości retencji powietrza we wkładce wewnętrznej są: zawartość halobutylu, wskaźnik i temperatura robocza opony.
- W celu poprawy retencji powietrza zastosowano sprawdzoną i łatwo dostępną technologię - kauczuk halobutylowy ExxonMobil. Zwiększając zawartość halobutylu i optymalizując skrajnię wewnętrzna, można znacznie poprawić retencję powietrza bez utraty innych właściwości eksploatacyjnych opony".
źródło: Tyre Technology Expo