Dzięki zastosowaniu nowej technologii mieszania, BluEarth-air EF21 posiada klasę AAA dla oporu toczenia i A dla przyczepności na mokrej nawierzchni - jest najwyższa klasyfikacja na rynku według japońskiej etykiety opon. Dzieje się tak dzięki cienkiej, ale jednocześnie bardzo sztywnej strukturze, która w porównaniu z oponą Advan dB V551 pozwoliła na zmniejszenie masy opony o 25proc.
Opona BluEarth-air EF21 firmy Yokohama jest wyposażona w najbardziej zaawansowane technologie i techniki projektowe, które pozwalają na znaczne zmniejszenie wagi. Zaprojektowana z okazji 100-lecia Yokohamy, została sprzedana w Japonii w ubiegłym roku w ograniczonym zakresie w rozmiarze 205/55 R16 91V.
Tetsuo Ikegami, kierownik i kierownik grupy testowej numer jeden, mówi: - Przyjęliśmy zaawansowaną lekką konstrukcję, aby zmniejszyć wagę i wpływ opony na środowisko naturalne dzięki zużyciu mniejszej ilości materiałów, oszczędzając zasoby naturalne i ostatecznie umożliwiając zmniejszenie całkowitej masy pojazdu.
Program BluEarth-air EF21, obejmujący badania rynkowe, rozwój, testowanie i produkcję, trwał w sumie prawie cztery lata. Opracowano również nową mieszankę bieżnika.
Mieszanka powstaje przy użyciu nowej metody mieszania zwanej zaawansowaną technologią reakcji. Technika ta udoskonala kontrolę nad reakcją i pozwala na lepszą dyspergowalność krzemionki - po raz kolejny poprawiając wydajność na mokrej nawierzchni. W czasie trwania programu szczególnie ważne były testy fizyczne, przeprowadzane głównie na terenie doświadczalnym firmy w prefekturze Ibaraki i na wyspie Hokkaido w Japonii. Do używanych pojazdów należały m. in. Toyota Prius i VW Golf.
Ikegami twierdzi, że obecnie nie ma planów zwiększenia ilości dostępnych rozmiarów.
źródło: Yokohama