Grupa AAA AUTO, która w minionym roku sprzedała 75 400 samochodów używanych, zadba o większą wygodę klientów przy zakupie i sprzedaży samochodów dzięki swojej innowacyjnej inicjatywie. Nowy program rozwoju technologii m.in. w zakresie procesów zakupowych, sprzedażowych, usług finansowych, usług posprzedażowych, a także wewnętrznych zasad zarządzania, będzie funkcjonował na rynku pod nazwą laboratorium AuresLab.
-Chcemy, aby klienci postrzegali naszą firmę jako najbardziej innowacyjną w naszej branży w całej Europie Środkowej. Już od dłuższego czasu nie jesteśmy tylko firmą samochodową, ale zajmujemy się również oprogramowaniem i technologiami, dzięki którym zawsze o krok wyprzedzamy inne podmioty obecne na rynku. Dlatego też podjęliśmy decyzję o utworzeniu innowacyjnego laboratorium AuresLab, które skonsoliduje wszystkie dotychczasowe działania i zajmie się ich wdrażaniem – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO. - Naszym celem jest pozyskanie nowych klientów, którzy są zainteresowani zakupem samochodów używanych, a także potencjalnych nabywców nowych aut. Cel ten osiągniemy dzięki podwyższeniu poziomu komfortu przy zakupie i sprzedaży, a także w konsekwencji rozszerzeniu zakresu naszej działalności – dodała Karolína Topolová.
Nazwa laboratorium wywodzi się z języka angielskiego: AUtomotive REtail Systems. AuresLab stanowi markę spółki Aures Laboratories s.r.o. wchodzącej w skład Grupy AAA AUTO. - Innowacje obejmą całą Grupę AAA AUTO i wszystkie działania, które dotyczą klientów. W tym roku zainwestujemy do 10 milionów euro w projekty, którymi zajmować się będzie AuresLab, a do roku 2020 wartość ta sięgnie 40 milionów euro – powiedział Petr Vaněček, Dyrektor ds. Operacyjnych, który w AAA AUTO odpowiada za innowacje we wszystkich spółkach Grupy.
- Grupa AAA AUTO zawsze wyróżniała się na tle konkurencji ze względu na swoje nacechowane innowacyjnością działania. Sam pomysł modelu biznesowego, na który wpadliśmy już 25 lat temu, był przełomowy: zakup pojazdów za gotówkę i idące za nim przejęcie własności. Potem przyszedł czas na kolejne innowacje, takie jak na przykład utworzenie centrum obsługi klienta czy wykorzystanie Internetu jako ważnego narzędzia do obsługi sprzedaży i zakupu. Ostatnio udoskonaliliśmy sposób prezentacji samochodów na takich portalach, jak Facebook czy Instagram, a także wdrożyliśmy narzędzia pozwalające klientom na identyfikację aut dzięki kodom QR. Uruchomiliśmy także funkcję pozwalającą na wirtualny spacer po naszym centrum obsługi w Pradze w trzech wymiarach oraz wskazówki nawigacyjne do naszych oddziałów na mapach Google – dodał Petr Vaněček.
- Naszym celem jest wprowadzanie takich innowacji, które pozwolą nam obsłużyć klientów szybciej i lepiej. Przykładowo, usługa Try & Buy (wypróbuj i kup) pozwoli klientom Mototechny testowanie wybranego pojazdu przez trzy miesiące przed podjęciem decyzji o zakupie. Testujemy tę usługę i planujemy wprowadzić ją w kwietniu – powiedział Stanislav Gálik, który dotychczas zajmował się doradztwem strategicznym dla marki Mototechna. - Obecnie już oferujemy innowacyjne produkty software’owe, takie jak na przykład zalgorytmizowane wyceny samochodów, albo aplikacje pozwalające na agregację możliwości biznesowych opisanych w Internecie – dodał Stanislav Gálik.
- AuresLab przedstawiać będzie propozycje innowacji samodzielnie lub we współpracy z innymi działami w ramach Grupy AAA AUTO. Będziemy zbierać pomysły, oceniać ich wykonalność i korzyści dla klientów, a potem będziemy je wdrażać i uruchamiać w praktyce. Po przeprowadzeniu pilotaży będziemy je przekazywać do odpowiednich działów bądź spółek Grupy, celem pełnego ich zintegrowania z produktami i usługami przeznaczonymi dla naszych klientów – podsumowała Karolína Topolová.
źródło: AAA Auto