2017-12-08

Małe, duże warsztaty

W małych warsztatach drzemie duży potencjał - udowadniają to wyniki audytów przeprowadzonych przez firmę Dekra Polska sp. z o.o. w ramach konkursu „Bezpieczny Warsztat”. Z zaprezentowanych danych jasno wynika, że małe, niezależne serwisy stawiają na rozwój i przede wszystkim są bezpieczne.

Wyniki konkursu „Bezpieczny Warsztat”, inicjatywy organizowanej przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, po raz kolejny koncentrują uwagę branży wokół serwisów niezależnych oraz zrzeszonych w ramach sieci serwisowych. W tegorocznej edycji konkursu, podobnie, jak w latach ubiegłych, „pod lupę” wzięto warsztaty małe, średnie oraz duże. Przynależność do danej kategorii uzależniona była od ilości stanowisk naprawczych.

W małych warsztatach bardzo dobrze oceniono sposób współpracy z klientami oraz jakość obsługi. Jak wynika z zebranych danych, wszystkie warsztaty, które wzięły udział w konkursie dbają o teren zewnętrzny serwisu oraz o poszczególne elementy biura obsługi klienta. Ze wszystkich zaudytowanych warsztatów aż 88 proc.  oferuje dostępność WI-FI w poczekalni i tyle samo zapewnia możliwość zapłaty kartą za wykonane usługi. 85 proc. małych warsztatów serwisuje samochody wielu marek, a 73 proc. proponuje auto zastępcze na czas naprawy. Serwisy koncentrują się także na swoim wizerunku - 75 proc. z nich dysponuje dobrej jakości stroną internetową.

Małe serwisy chcą się szkolić i stale rozwijać swoje umiejętności. Na przeszkodzie staje im niedostępność niektórych sprzętów - chociaż 100 proc. zaudytowanych małych warsztatów posiada wózki narzędziowe, urządzenia do geometrii kół, demontażownicę do kół czy wyważarkę, to tylko 50 proc. może pochwalić się urządzeniem do ustawania świateł, a jedynie 25 proc. urządzeniem do badania hamulców czy amortyzatorów. Zakup wyposażenia warsztatu niejednokrotnie wiąże się z koniecznością poniesienia dużych kosztów, dlatego niedobory uzupełniane są stopniowo, w miarę pojawiania się  nakładów finansowych.

Szczegółowe wyniki kategorii „warsztat mały” (od 1 do 3 stanowisk naprawczych) kształtują się następująco:

- miejsce I - Auto Serwis Ireneusz Ławniczak,
- miejsce II -
Simp - Automex Piotr Gębiś,
- miejsce III - Auto Service Banaszak.

Warsztatom, które znalazły się na podium w poszczególnych kategoriach wręczono statuetki oraz certyfikaty potwierdzające wysoką jakość świadczonych przez nie usług. Uroczyste rozdanie nagród odbyło się podczas XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego i po raz kolejny z rzędu poprowadzone przez Macieja Wisławskiego – legendę sportu motoryzacyjnego.

- Z dumą prezentujemy na ścianie naszego warsztatu certyfikat poświadczający, że jesteśmy najbezpieczniejszym małym warsztatem w Polsce. Od lat stawiamy na szkolenia i rozwój oraz ściśle związany z nimi profesjonalizm. W dzisiejszych czasach to jedne z głównych czynników sukcesu dla niewielkich przedsiębiorstw - powiedział Michał Ławniczak z Auto Crew Ławniczak, zdobywca pierwszego miejsca w kategorii „warsztat mały” w tegorocznej edycji konkursu.

Trzecia odsłona konkursu „Bezpieczny Warsztat” zakończyła się 8 listopada. W inicjatywie wzięły udział zarówno serwisy niezależne, jak i zrzeszone w ramach sieci warsztatowych: ProfiAuto Serwis, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service. Patronami konkursu były firmy Castrol oraz Coframa.

źróło: SDCM

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń