2017-12-05

Sprzedaż opon zwyżkuje

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) po trzech kwartałach 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych o 6 proc, rośnie także wolumen sprzedanych opon do SUV (+5 proc). Nadal popularne są opony sezonowe - dynamika wyniosła +2 proc. w sektorze opon letnich i +8 proc. w ogumieniu zimowym. Zauważalny jest znaczący wzrost sprzedaży opon całorocznych - aż o 37 proc.

- Wzrosty sprzedaży opon to pozytywna informacja – jest ona potwierdzeniem rosnącej świadomości wpływu jakości ogumienia na bezpieczeństwo jazdy. Mamy coraz więcej dobrych dróg i coraz lepsze samochody, dlatego kierowcy mogą łatwo samo się przekonać o różnicach między dobrym i kiepskim ogumieniem - podkreśla Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).- Z pewnością opony nieużywane – nawet wyprodukowane kilka lat temu, pod warunkiem właściwego przechowywania – są znacznie lepsze, niż używane. Kierowca nie zna historii używanej opony – czy ma ona niebezpieczne uszkodzenia wewnętrzne – i nie ma jak tego sprawdzić. Kupno opony używanej to ruletka na drodze. Widać także znaczący wzrost popularności opon całorocznych – należy jednak zawsze wybierać opony z homologacją zimową, czyli posiadające tzw. symbol alpejski – płatek śniegu na tle góry. Samodzielnie występujący M+S bez symbolu alpejskiego oznacza, że taka opona nie jest ani oponą zimową, ani całoroczną, gdyż nie otrzymała homologacji zimowej.

Europejski rynek opon kontynuuje trendy obserwowane od początku roku:

  1. -1 proc. do samochodów osobowych

  2. +2 proc. do samochodów ciężarowych

  3. -9 proc. do samochodów rolniczych

  4. +3 proc. do skuterów i motocykli

- Sprzedaż opon w Europie w zanotowała nieznaczny spadek. Patrząc na wyniki z ostatnich 9 miesięcy zauważamy obniżenie poziomu sprzedaży opon do samochodów rolniczych, potwierdzający występującą już w 2016 roku tendencję spadkową na tym rynku. W samym trzecim kwartale zanotowano 25proc. spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Zwiększyła się liczba sprzedanych opon zarówno do samochodów ciężarowych, jak też do skuterów i motocykli – wskazuje Marta Conti, kierownik ds. komunikacji ETRMA.

Więcej informacji na stronach pzpo.org.pl, pamietajooponach.pl, porazmienicopony.pl oraz facebook.com/PZPO.org

źródło:pzpo

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń