2017-12-04

Pirelli z Politechniką Mediolańską

Nowa, trzyletnia umowa na badania pomiędzy Pirelli a Politechniką w Mediolanie podpisana została przez Marco Tronchetti Provera, wiceprezesa i dyrektora generalnego Pirelli oraz Ferruccio Resta, Rektora Politechniki w Mediolanie. Pierwotną umowę Joint Labs, która właśnie została przedłużona, zawarto w 2011 r., w celu opracowania innowacyjnej technologii opon przyszłości.

 

Niektóre z wyzwań, które Pirelli i Politechnika w Mediolanie będą podejmować wspólnie przez następne trzy lata, to między innymi wykorzystanie nanocząsteczek do produkcji opon o niskim wpływie na środowisko, studia w zakresie modelowania matematycznego w celu wsparcia programu Cyber ​​Tyre, a także rozwój innowacyjnych materiałów, które mogą chronić oponę przed starzeniem. Projekty takie jak te, stanowią kluczowe filary wspólnej misji, która łączy te dwie włoskie instytucje.

 

Ostatnia faza umowy, która potrwa trzy lata, od 2017 do 2020 roku, będzie koncentrować się na dwóch kluczowych obszarach badań: projektowaniu innowacyjnych materiałów oraz rozwoju produktów i cybertechnologii. Oto niektóre z obszarów, na których skoncentrują się badania:

Nowe materiały: modyfikowane polimery, nanocząsteczki, nowe materiały o niskim wpływie na środowisko, dynamika molekularna.

Obszary rozwoju produktów i technologii cybernetycznych: redukcja szumów, odporność na aquaplaning, aerodynamika opon, opracowanie modeli matematycznych układów scalonych w ramach Cyber Tyres w celu gromadzenia danych, umożliwiających inteligentne sterowanie pojazdami i rozwój innych usług, które stanowić będą wartość dodatkową.

 

Współpraca między Politechniką Mediolańską, jego Fundacją i Pirelli przez ostatnie sześć lat była intensywna, wszechobejmująca i owocna, pozwalając na wygenerowanie dziewięciu rodzin patentów i ponad 20 międzynarodowych artykułów naukowych.

 

Partnerstwo przyniosło również ważne efekty, zarówno jeśli chodzi o osiągi opon, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój, dzięki zastosowaniu zaawansowanych materiałów. W szczególności 15 projektów badawczych zostało przydzielonych młodym absolwentom w dziedzinie chemii materiałowej, a dwa doktoraty ukończono w wyniku współpracy z Pirelli.

 

Badania przez ostatnie trzy lata koncentrowały się głównie na produkcji i funkcjonalności ładunków węglowych (od grafenu do nanorurek węglowych) przygotowaniu zmodyfikowanego włókna krzemu oraz badaniach nad alternatywnymi źródłami kauczuku naturalnego, a także na tworzeniu innowacyjnych polimerów i samonaprawiających się materiałów.

 

Ogromna praca została wykonana również w sektorze mechanicznym. Od 2011 roku aktywowano 12 kontraktów badawczych pod kątem Cyber ​​Tyre i Formuły 1, koncentrując się na badaniu wzajemnego oddziaływania między oponami, a nawierzchnią drogi.

 

Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się opony, które wytwarzają bardzo mało hałasu (znane jako projekt Silent Tire). W związku z tym, wprowadzono nowe metody pomiaru hałasu wewnętrznego wytwarzanego przez poruszającą się oponę. Dzięki projektowi Tread Modeling Automation przeprowadzono również badania nad modelowaniem opon oraz charakterystyką różnych letnich, zimowych i całorocznych wzorów bieżnika.

 

Historia współpracy to długa historia wielu udanych projektów, które będą kontynuowane w nadchodzących latach.

źródło: Pirelli


 

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń