Firma Vredestein ogłosiła końcowy wynik wieloletnich badań nad szczególnymi potrzebami producentów ciągników i użytkowników końcowych (rolników). Opona Traxion Optimall, jest ogumieniem nowej generacji klasy premium VF (Very high Flexion) dla najwyższego segmentu ciągników. Firma w tym miesiącu zaprezentuje Traxion Optimall na targach Agritechnica w Hanowerze.
Wprowadzenie opony Traxion Optimall poprzedziły intensywne testy przeprowadzone zarówno przez firmę Vredestein, jak i renomowany niemiecki instytut DLG, które potwierdziły wyjątkowe osiągi tej nowej opony VF.
Nowy standard
Opona Traxion Optimall jest jedyną oponą VF, która pozwala na niższe ciśnienie powietrza w polu i zapewnia nawet o 15 proc. większą powierzchnię postojową w porównaniu z oponami VF i 25 proc. w porównaniu do opon IF (Increased Flexion) dostępnych obecnie na rynku.
Firma DLG ustaliła, że ciągnik o mocy powyżej 400 KM (wyposażony w Traxion Optimall) wykonujący prace uprawowe charakteryzował się o 5,5 proc. mniejszym poślizgiem w porównaniu z tym samym ciągnikiem wyposażonym w opony IF innej marki premium. Obliczono również, że odpowiada to obniżeniu zużycia paliwa o 7 proc. i odpowiedniemu wzrostowi wydajności. Efektem tego są oszczędności w wysokości 162 euro na 100 ha pracy.
Techologia F+
Traxion Optimall w pełni wykorzystuje technologię F+ firmy Vredestein, łączącą bardzo dużą elastyczność z wyjątkową stabilnością. Nowoczesna mieszanka gumowa w obszarze ramion wspornika podtrzymuje osnowę pod niskim ciśnieniem, co zapewnia jej ekstremalne ugięcie. Dzięki tym właściwościom opona może być użytkowana przy nawet o 25 proc. niższym ciśnieniu na polu, w porównaniu z innymi oponami VF dostępnymi obecnie na rynku, a nawet 40 proc. w porównaniu z oponami IF.
Nowa opona będzie dostępna od lutego 2018 r. w rozmiarach VF 710/75 R 42 184D, VF 650/65 R 34 NRO 170D i VF 650/60 R 34 NRO 168D.
(kk)