Dunlop rozszerza asortyment opon zimowych o dodatkowe rozmiary wyposażone w technologię Noise Shield. Rozwiązanie to zmniejsza poziom hałasu wewnątrz pojazdu nawet o 50 proc. na wszystkich typach nawierzchni, bez kompromisów w innych parametrach, takich jak żywotność opony, zużycie paliwa, czy prędkość maksymalna.
Hałas wewnątrz samochodu może pochodzić z różnych źródeł, najczęściej są to dźwięki dobiegające z otoczenia zewnętrznego pojazdu, powodowane przez wiatr, prędkość oraz warunki drogowe. Drugim źródłem może być pojazd - pracujący silnik, konstrukcja samochodu, a także opony.
Przyczyną hałasu pochodzącego z ogumienia jest rezonans powstający w przestrzeni powietrznej opony, powodowany przez wibrację powietrza w jej wnętrzu, co w konsekwencji przenosi się na konstrukcję auta. Opracowane przez inżynierów rozwiązanie, bazujące na warstwie zaawansowanej pianki wewnątrz opony, pozwala zmniejszyć rezonans powietrza nawet o 4dB. Technologia wygłusza bowiem szczytowy dźwięk w komorze powietrznej opony nawet o 11dB, co przekłada się na niższy o 4dB poziom hałasu w kabinie, czyli nawet o połowę w szerokim zakresie prędkości1.
- Z dumą rozszerzamy ofertę opon z technologią Dunlop Noise Shield o pięć kolejnych rozmiarów. Technologia Noise Shield pozwala kierowcy cieszyć się jazdą, nawet podczas trudnych zimowych warunków - powiedział Martijn de Jonge, z Dunlopa. Dunlop wprowadza pięć kolejnych rozmiarów opon wyposażonych w technologię Noise Shield w asortymencie zimowym Winter Sport 5, które uzupełniają dotychczasową ofertę 22 rozmiarów:
Sezon |
Średnica |
Bieżnik |
Rozmiar opony |
Popularne zastosowania (między innymi) |
Lato |
17" |
Sport Maxx RT2 |
235/55 ZR17 (103Y) XL |
Audi A8, Mercedes CL 216 |
Lato |
17" |
Sport Maxx RT2 |
235/45 ZR17 (94Y) |
Volvo V60 |
Lato |
17" |
Sport Maxx RT2 |
245/45 ZR17 (99Y) XL |
Audi A6, Mercedes E Class |
Lato |
18" |
Sport Maxx RT2 |
235/40 ZR18 (95Y) XL |
Porsche Boxster, |
Lato |
18" |
Sport Maxx RT2 |
245/45 R18 100Y XL |
Mercedes E Class, |
Lato |
18" |
Sport Maxx RT2 |
275/40 R18 103Y XL |
Mercedes E Class |
Lato |
18" |
Sport Maxx RT2 |
245/40 ZR18 (97Y) XL |
Jaguar S-Type, |
Lato |
19" |
Sport Maxx RT2 |
255/40 ZR19 (100Y) XL |
Audi A6, Audi A8, |
Lato |
19" |
Sport Maxx RT2 |
255/35 ZR19 (96Y) XL |
Audi A4, Audi TT, |
Lato |
20" |
Sport Maxx RT2 |
255/35 ZR20 (97Y) XL |
Jaguar XF |
Lato |
20" |
SP Sport Maxx GT |
265/45 ZR20 (108Y) XL |
Bentley Mulsanne |
Lato |
20" |
Sport Maxx RT |
265/30 ZR20 (94Y) XL |
Audi A4 |
Lato |
20" |
SP QuattroMaxx |
275/40 R20 106Y XL |
Bentley Continental, |
Lato |
21" |
SP Sport Maxx GT |
265/40 ZR21 (105Y) XL |
Bentley Mulsanne |
Lato |
21" |
Sport Maxx RT |
265/30 R21 96Y XL |
Audi A6 |
Lato |
21" |
SP Sport Maxx GT |
275/35 ZR21 (103Y) XL |
Audi A8 (D4) |
Lato |
21" |
Sport Maxx RT |
275/30 ZR21 (98Y) XL |
Audi RS7 |
Lato |
21" |
SP Sport Maxx GT |
285/30 ZR21 (100Y) XL |
Audi RS6 |
Lato |
21" |
SP QuattroMaxx |
295/35 R21 107Y XL |
Audi Q7, VW Touareg |
Lato |
22" |
SP QuattroMaxx |
275/40 R22 108Y XL |
Range Rover |
|
|
|
|
|
Zima |
17" |
Winter Sport 5 |
225/50 R17 98H XL |
|
Zima |
17" |
Winter Sport 5 |
225/50 R17 98V XL |
|
Zima |
17" |
Winter Sport 5 |
245/45 R17 99V XL |
|
Zima |
18" |
Winter Sport 5 |
245/45 R18 100V XL |
|
Zima |
18" |
Winter Sport 5 |
245/40 R18 97V XL |
|
Zima |
21" |
SP Winter Sport 4D |
275/30 R21 98W XL |
Audi RS7 |
Zima |
21" |
SP Winter Sport 4D |
285/30 R21 100W XL |
Audi RS6 |
(kk)
źródło: Dunlop