2017-09-27

Continental w ciągnikach ro-ro

Continental, został partnerem belgijskiej firmy MOL specjalizującej się w produkcji ciągników i przyczep do portów. W ramach tej współpracy Continental wyposaży ciągniki typu ro-ro oraz terminalowe w inteligentne opony TractorMaster z zainstalowanymi fabrycznie czujnikami ciśnienia ContiPressureCheck.

 

Czujniki ContiPressureCheck pozwalają na stały monitoring stanu technicznego opon. Zebrane ze wszystkich opon dane dzięki czujnikom umieszczonym wewnątrz opony, mogą być na bieżąco przesyłane do centralnej jednostki sterującej, a następnie przetwarzane i wysyłane dalej. Kierowca odczytuje informacje na wyświetlaczu deski rozdzielczej w kabinie samochodu, dzięki czemu kontroluje równocześnie stan całego ogumienia w ciągniku i naczepie w czasie rzeczywistym.

- Operatorzy portów, którzy muszą zapewnić wysoką elastyczność i sprawność pojazdów przez 24 godziny na dobę, bardzo cenią sobie monitorowanie ciśnienia i temperatury opony w czasie rzeczywistym jak ContiPressureCheck - powiedział Reinhard Klant, z działu opon specjalistycznych CST Continental. - Zakup opon wciąż pozostaje jednym z czterech najważniejszych czynników wpływających na koszty terminali kontenerowych, a na podstawie własnych doświadczeń możemy stwierdzić, że zbyt niskie ciśnienie jest główną przyczyną skrócenia okresu użytkowania opon. System ContiPressureCheck poprzez redukcję liczby przestojów znacznie obniża koszty operacyjne. Wyposażenie ciągników terminalowych firmy MOL w inteligentne opony TractorMaster to ważny etap rozwoju współpracy pomiędzy naszymi firmami.

 

- Naszą wspólną wizją z Continental jest dostarczanie klientom zintegrowanych rozwiązań, które wspierają ich w prowadzeniu działań operacyjnych. Dlatego już w tym roku pierwszy ciągnik RoRo RM225/4x4 firmy MOL wyposażony w opony TractorMaster z czujnikami ContiPressureCheck został dostarczony do jednego z portów w Izrealu – dodał Marc Vandenberghe, inżynier projektu w firmie MOL.

System ContiPressureCheck można zamawiać do wszystkich opon pneumatycznych. Ponadto jest kompatybilny z różnymi systemami telematycznymi, dzięki czemu dane z pomiarów ciśnienia i temperatury może przesyłać do urządzeń zewnętrznych. W ten sposób operator floty ma natychmiastowy dostęp do przejrzystych informacji i może sprawniej zarządzać ogumieniem.

(kk)

źródło: Continental

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń