Dunlop SportSmart2 MAX zwyciężył w teście porównawczym, przeprowadzonym przez niemieckie czasopismo motocyklowe MO. W ramach realizowanego przez redakcję testu porównano sześć opon w rozmiarach 120/70 ZR17 z przodu i 190/50 ZR17 z tyłu na motocyklu Honda Fireblade, badając ich zachowanie na drogach publicznych i torze wyścigowym. Wysokie noty osiągnięte przez oponę Dunlop SportSmart2 MAX, zwłaszcza w zakresie zrównoważonych osiągów, pozwoliły uzyskać jej tytuł „Polecanej przez MO”.
Eksperci czasopisma wyjaśniają: - Nie wymaga długiego nagrzewania - zapewnia dobre osiągi od początku jazdy. Daje też poczucie pewności i dużą stabilność. Jednocześnie pozwala dobrze czuć drogę. To zdecydowanie najlepszy wybór dla motocyklistów lubiących sportową jazdę. Testerzy podkreślają również trwałość opony Dunlopa, dodając - Wykazała się najmniejszym zużyciem zarówno na drodze jak i na torze. W zależności od motocykla i stylu jazdy, trwałość opony szacujemy na 9000 kilometrów.
SportSmart2 MAX zastępuje model SportSmart2. Zastosowano w niej technologie z opon marki, które zwyciężały w mistrzostwach świata wyścigów długodystansowych, oraz innowacje z rewolucyjnej opony RoadSmart III. Przednia opona wyróżnia się radykalnie nową konstrukcją, a tylna posiada rewolucyjną mieszankę, która poszerza powierzchnię styku z jezdnią, optymalizując przyczepność podczas mokrych i zimnych warunków atmosferycznych.
To jedna z trzech nowych opon klasy Hypersport wprowadzonych w tym roku przez Dunlop. Pozostałe to D213 GP Pro do wyścigów i profesjonalnych motocyklistów, D212 GP Racer do jazdy przede wszystkim na torach i SportSmart2 MAX do zastosowań drogowych, lecz również o dużych możliwościach torowych, co wykazały testy czasopisma MO.
(kk)
źródło: Dunlop