Francuski koncern przedstawia nową oponę przemysłową zaprojektowaną do trudnych warunków pracy. Michelin X-tra Defend charakteryzuje się wyższą żywotnością i wyjątkową odpornością na uszkodzenia. Opona jest przeznaczona do wodzideł przegubowych wykorzystywanych głównie przy budowie infrastruktury drogowo-kolejowej.
Ogumienie wyróżnia się wyjątkową odpornością na agresywne podłoże dzięki zastosowaniu wielu rozwiązań:
- zwiększono o niemal 25 proc. ilość opasania metalowego w czole bieżnika;
- boki opony są grubsze o 15 proc.;
- wzmocniony karkas.
Dodatkowo opona charakteryzuje się wyższą niż konkurencja odpornością na przebicia, którą producent gwarantuje do 172 mm.
Inną cechą ogumienia jest dłuższe o 15 proc. życie opony. Zapewnia to specjalny bieżnik, w którym ilość gumy przeznaczonej do zużycia, jest większa niż w produktach konkurencyjnych. Większa jest również głębokość bieżnika, która w przypadku opony X-tra Defend o rozmiarze 29.5 R25 wynosi 65 mm.
Dzięki takiej charakterystyce nowa opona idealnie nadaje się do wodzideł przegubowych (tzw. ADT - Articulated Dump Truck) wykorzystywanych głównie w przy budowie infrastruktury drogowo-kolejowej. Pojazdy te wyróżniają się dużą mobilnością ze względu na zastosowanie napędu na wszystkie osie, dzięki czemu mogą poruszać się po nieutwardzonym i bardzo zróżnicowanym terenie.
Michelin X-tra Defend jest dostępna w dwóch rozmiarach: 23.5 R 25 MICHELIN X-TRA DEFEND E4 TL ** 185B oraz 29.5 R 25 MICHELIN X-TRA DEFEND E4 TL ** 200B
(kk)
źródło: Michelin