Aż o 16 proc. wzrosła wartość sprzedaży Grupy Valeo w pierwszej połowie 2017 roku, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Przychód ze sprzedaży wyniósł 9,5 mld euro.
Dzięki utrzymaniu tempa sprzedaży 4,697 mld euro w drugim kwartale 2017 wobec 4,767 mld euro w pierwszym kwartale, możliwe było zwiększenie marży operacyjnej do 754 mln euro, czyli o 17 proc. więcej niż w okresie styczeń-czerwiec 2016. Zysk netto wzrósł o 20 proc., do 506 mln euro. Kluczową rolę w strukturze przychodów Grupy Valeo stanowią dostawy na pierwszy montaż, które przyniosły w pierwszej połowie 2017 roku 8,235 mld euro.
Wraz ze sprzedażą rosną także zamówienia. Aktualnie portfolio Valeo warte jest 14,9 mld euro (o 16 proc. więcej niż przed rokiem), a dodatkowe 3 mld euro to zamówienia dla Valeo Siemens eAutomotive - nowej spółki, która projektuje i produkuje napędy elektryczne.
- Zgodnie z naszą strategią przyjętą w Londynie, w lutym 2017 roku, nasze wyniki w pierwszym półroczu bieżącego roku potwierdzają potencjał wzrostu rozwiązań ograniczających emisję CO2 oraz umożliwiające jazdę autonomiczną - zakomunikował Jacques Aschenbroich, CEO i prezes zarządu Valeo. - Ostatnie sześć miesięcy to także udane włączenie spółki Ichikoh w skład Visibility Systems Business Group, co pozwoliło nam rozwinąć działalność w Azji. Bardzo cieszy mnie sukces Valeo Siemens eAutomotive, który pokazuje naszą zdolność do bycia liderem w na szybko rozwijającym się rynku elektromobilności.
(kk)
źródło: Valeo, zajawka fot. stock-free.org