2017-06-29

Ciężarowe nowości Michelin

 

Michelin wprowadza na rynek nową generację swojej najpopularniejszej gamy opon ciężarowych Michelin X Multi. Przeznaczone są one dla firm transportowych operujących na krótkich i średnich dystansach na drogach regionalnych. Testy wykazały, że nowe opony zapewniają 15-20 proc. więcej przebiegu w porównaniu z obecną gamą Michelin X MultiWay 3D bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony użytkownika.

Opony zostały zaprojektowane tak, aby zapewniać najniższy koszt użytkowania na kilometr oraz doskonałą przyczepność w każdych warunkach pogodowych od pierwszego do ostatniego milimetra bieżnika. Całą gamę Michelin X Multi opracowano z myślą o wszystkich typach dróg w transporcie regionalnym i ogólnokrajowym. Początkowo będą dostępne cztery najpopularniejsze konfiguracje: rozmiar 315/70 R 22.5 na wszystkie pozycje i osie napędowe oraz 385/55 R 22.5 na osie prowadzące i wleczone. We wrześniu gama zostanie poszerzona o rozmiary 295/60 R 22.5 i 315/60 R 22.5 Michelin X Multi D, a na początku przyszłego roku pojawi się opcja 315/70 R 22.5 Michelin X Multi D Remix.

W nowym ogumieniu wykorzystano innowacyjne rozwiązania, takie jak:

  • Powercoil - technologia oparta na zastosowaniu nowej generacji stalowego kordu o mniejszej masie, ale większej wytrzymałości, co pozwala produkować lżejsze opony przy zachowaniu ich nośności i wytrzymałości;
  • Infinicoil - stalowy kord o długości ok. 400 metrów nawinięty wzdłuż obwodu toczenia opony; oprócz wzmocnienia konstrukcji opony zwiększa jej stabilność i trwałość przez cały okres eksploatacji;
  • Regenion - technologia autoregeneracji rzeźby bieżnika, w którym wraz ze zużyciem otwierają się nowe rowki zapewniające przyczepność, trakcję i bezpieczeństwo przez cały okres eksploatacji opony;
  • Carbion - bardziej jednorodna mieszanka gumy bieżnika powstająca w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie płynnej; zwiększa przebieg i obniża opór toczenia opon dla większej oszczędności paliwa.

W przypadku gamy Michelin X Multi zastosowano karkasy wysokiej jakości, co oznacza, że ​​bieżniki mogą być pogłębiane, a opony bieżnikowane w technologii Michelin Remix. Dzięki wykorzystaniu pełnego potencjału gumy i karkasu firmy transportowe zyskują oszczędności i dbają o ochronę środowiska. 

Michelin X Multi F

Opona X Multi F 385/55 R 22.5 na oś prowadzącą zapewnia obniżenie kosztów w transporcie regionalnym i ogólnokrajowym oraz wzrost przebiegu nawet o 20 procent w porównaniu z oponą poprzedniej gamy1. Nowa generacja gumy zastosowana w bieżniku pozwala na zmniejszenie jego wysokości bez negatywnego wpływu na przebieg opony. Mniej gumy w bieżniku to także jego większa sztywność, a wraz z nim mniejsze przegrzewanie się opony, które działa niszcząco na gumę.

W ogumieniu zastosowano bieżnik szerszy o 6 mm od opon poprzedniej gamy2. Ma to na celu optymalizację powierzchni kontaktu opony z podłożem i dodatkowe zmniejszenie tempa zużycia. Opony oferują również wysoki poziom bezpieczeństwa w trudnych warunkach pogodowych.

W ogumieniu zastosowano też lamele Delta - głębokie, specjalnie zaprojektowane nacięcia strategicznie rozmieszczone w klockach bieżnika. Podnoszą efektywność hamowania oraz przyczepność na zakrętach w warunkach zimowych i na śliskiej nawierzchni. Lamele są ułożone zgodnie z kierunkiem toczenia, w celu zagwarantowania równomiernego zużycia opony na początkowym etapie jej użytkowania, co jest kolejnym czynnikiem podnoszącym żywotność opony.

Michelin X Multi F posiada klasę B oporu toczenia z europejskich etykiet. Dzięki temu korzystnie wpływają na zużycie paliwa.

Michelin X Multi Z

Model X Multi Z 315/70 R 22.5 na wszystkie pozycje obniża koszty transportu regionalnego i ogólnokrajowego oraz oferuje nawet o 15 proc. więcej przebiegu od swojej poprzedniczki3. Opona również posiada bieżnik z gumy nowej generacji, która pozwala na zmniejszenie jego wysokości. Nowe rozwiązanie Regenion, opracowane dzięki innowacyjnej technologii druku 3D tworzywami metalicznymi, umożliwia autoregenerację bieżnika, w którym wraz ze zużywaniem się opony otwierają się nowe rowki. Zapewniają one nieustanną przyczepność, trakcję i bezpieczeństwo na optymalnym poziomie w szerokim zakresie warunków pogodowych przez cały okres użytkowania opony.

Regenion poprawia również trwałość opony. Rzeźba bieżnika jest bardziej zwarta i sztywna, dzięki czemu optymalizuje obszar kontaktu z podłożem i jeszcze bardziej podnosi jej trwałość. Oznaczenie 3PMSF na boku opony informuje o utrzymaniu osiągów i bezpieczeństwie w warunkach zimowych.

Michelin X Multi D

Ogumienie X Multi D 315/70 R 22.5 na oś napędową obniża koszty transportu regionalnego i ogólnokrajowego oraz oferuje przebieg nawet o 20 proc. większy od przebiegu opony swojej poprzedniczki4. W modelu zastosowano również technologię Regenion. Ponadto lamele TowerPump w klockach bieżnika to niewielkie rurkowate kanaliki działające jak pompki, które skutecznie odprowadzają wodę spod opony, poprawiając jej przyczepność na mokrej nawierzchni.

W trosce o środowisko naturalne w karkasie opony X Multi D zastosowano technologię Powercoil opartą na nowej generacji stalowego kordu o mniejszej masie, ale większej wytrzymałości, co przekłada się na lżejsze opony bez utraty ich nośności i wytrzymałości. Dodatkową zaletą ogumienia jest niski poziom hałasu. Uzyskano to dzięki zwartym i sztywnym klockom bieżnika w połączeniu z elementami wyciszającymi w postaci gumowych elementów w zewnętrznych rowkach na całym obwodzie.

Michelin X Multi T2

Nowa opona X Multi T2 385/55 R 22.5 na oś wleczoną także obniża koszty transportu oraz oferuje nawet o 20 proc. więcej przebiegu od swojej poprzedniczki5. W oponie zastosowano gumę bieżnika nowej generacji oraz szerszy bieżnik o 6 mm od opon poprzedniej gamy6, co ma na celu optymalizację powierzchni kontaktu z podłożem i dodatkowe zmniejszenie jej tempa zużycia. W bieżniku tego modelu także wykorzystano rozwiązanie Regenion. Ponadto zastosowano technologię Carbion - czyli bardziej jednorodną mieszankę gumy bieżnika powstająca w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie płynnej. Mieszanka zwiększa przebieg i obniża opór toczenia dla większej oszczędności paliwa.


1) Wewnętrzny test porównawczy z 2015 r. dwóch ciągników siodłowych na oponach Michelin X Multi F 385/55 R 22.5 i Michelin Xfa Energy AS 385/55 R 22.5

2) j.w.

3) Wewnętrzny test porównawczy z 2014 r. dwóch ciągników siodłowych na oponach Michelin X Multi Z 315/70 R 22.5 i Michelin X Multiway 3D XZE 315/70 R 22.5.

4) Wewnętrzny test porównawczy z 2016 r. dwóch ciągników siodłowych na oponach Michelin X Multi D 315/70 R 22.5 i Michelin X Multiway 3D XDE 315/70 R 22.5.

5) Wewnętrzny test porównawczy z 2015 r. dwóch zestawów złożonych z ciągników siodłowych z naczepami 3-osiowymi na oponach Michelin X Multi T2 385/55 R 22.5 i Michelin X Multi T 385/55 R 22.5.

6) j.w.

(ik)

Źródło i fot. Michelin

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń