2017-06-23

Konkurs „Bezpieczny Warsztat 2017”

 

Ruszył konkurs dla niezależnych warsztatów samochodowych, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Serwis samochodowy można zgłosić do konkursu poprzez wypełnienie specjalnego formularza online.

Cieszący się dużym zainteresowaniem konkurs „Warsztat Roku” doczekał się kolejnej, trzeciej edycji pod zmienioną nazwą „Bezpieczny Warsztat”. Czemu bezpieczny?  Powodów jest wiele:

  • niezależne warsztaty samochodowe oferują usługi najwyższej jakości, zapewniające naprawę pojazdu pozwalającą na bezpieczne poruszanie się klientów po drogach;
  • warunki pracy w warsztatach niezależnych są bezpieczne zarówno dla pracowników, jak i środowiska o czym świadczą wyniki zeszłorocznego audytu;
  • naprawa w warsztatach niezależnych nowych pojazdów nie powoduje utraty gwarancji -  od 2004 r. w Polsce obowiązują przepisy zwane potocznie GVO;
  • naprawa w warsztatach niezależnych jest także „bezpieczna” dla portfela kierowców - na 10 polskich kierowców tylko 1 korzysta z usług warsztatu autoryzowanego, pozostawiając w nim rocznie kwotę taką, jak ponad 4 kierowców korzystających z usług warsztatów niezależnych.

- Ten konkurs to także przełamywanie stereotypów i obalanie mitów - powiedział po zakończeniu drugiej edycji Alfred Franke, prezes SDCM. - W  kampaniach reklamowych lansuje się przeważnie serwisy autoryzowane wskazując, że tylko one są profesjonalne i nowoczesne. Niezależny warsztat przedstawiany jest natomiast w domyśle jako garaż na podwórku, w którym ubrudzeni amatorzy próbują naprawiać samochody… Tymczasem nasz konkurs dowodzi, że bardzo często niezależne warsztaty, nawet te małe, są bardzo dobrze zarządzane, zatrudniają wysoko wykwalifikowaną kadrę mechaników i mechatroników, świadczących usługi najwyższej jakości pozostając przy tym przyjazne dla środowiska i portfeli kierowców.

Można tylko zyskać

Warto podkreślić, że w udział w konkursie jest bezpłatny i mogą brać w nim udział zarówno warsztaty należące do sieci serwisowych, jak i niezrzeszone. Chęć zaangażowania w konkurs zadeklarowały następujące sieci: ProfiAuto, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service. Najlepsze warsztaty wybierane są w trzech kategoriach, w zależności od ich wielkości, a obiektywne i profesjonalne badania zapewnia firma audytorska. Podobnie jak w poprzedniej edycji konkurs „Bezpieczny Warsztat 2017” organizowany jest przy współpracy z Dekra Polska Sp. z o.o. Nie mogą w nim jednak brać udziału laureaci poprzednich edycji.

Zgłoszenie udziału w konkursie zajmuje zaledwie kilka minut i polega na wypełnieniu formularza aplikacyjnego dostępnego na stronie: http://sdcm.pl/konkurs/. Audyty zostaną przeprowadzone wśród warsztatów, które zakwalifikują się do II etapu konkursu. Będzie to nie tylko okazja do  pokazania się na zewnątrz, ale również do zapoznania się ze swoimi słabszymi stronami.

Sukces w konkursie może być także elementem zwiększenia konkurencyjności. Pamiętajmy, że poziom usług świadczonych w tym segmencie z roku na rok jest coraz lepszy co wzmacnia konkurencję. W tym miejscu warto wspomnieć, że laureaci ubiegłych edycji konkursu zostali zaproszeni do wzięcia udziału w II edycji kampanii bezpiecznywarsztat.pl, w ramach, której ich warsztaty zostały odwiedzone przez znaną polską dziennikarkę i prezenterkę telewizyjną - Dorotę Gardias (twarz tegorocznej kampanii).

- Audyty nie są dla nas nowością, jednak ocena dokonana przy współpracy z Dekra Polska Sp. z o.o. okazała się dla nas bardzo przydatna - powiedział Jacek Brożek z wrocławskiego serwisu Auto-Natunin, który zwyciężył w 2016 r. w kategorii „średni warsztat”. - Nacisk położono w niej na całej procedurze obsługi klienta, od momentu przyjmowania auta do naprawy, w tym ustalenia zakresu prac, rodzaju części zamiennych, które mają zostać użyte oraz spodziewanych kosztów usługi, aż po końcową kontrolę i odbiór naprawionego auta. Wykazała, że niektóre elementy funkcjonowania naszego warsztatu można jeszcze poprawić, co też zrobiliśmy.  Generalnie polecam wszystkim udział w Konkursie, nawet jeśli tak jak my nie narzeka na brak klientów. Można się dzięki temu dowiedzieć, jak warsztat wypada na tle innych i przy okazji coś poprawić w jego działaniu.

Podobną opinie wyraził Rafał Szymacha z warsztatu Carus Łódź, który zajął III miejsce w kategorii „mały warsztat”.  Podkreślił on, że moment ogłoszenia  wyników podczas gali SDCM to możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z konkurencją i doskonała okazja do nawiązania relacji z dystrybutorami i producentami części motoryzacyjnych.

(ik)

Źródło i fot. SDCM

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń