Podczas Grand Prix Kanady, które miało miejsce w dniach 9-11 czerwca, mieliśmy do czynienia ze zróżnicowanymi strategiami, a zwycięstwo odniósł Lewis Hamilton, który zastosował strategię jednego pit stopu ultramiękkie/supermiękkie. Drugi i trzeci kierowca na mecie także zatrzymywali się po razie, ale na drugi przejazd założyli miękką mieszankę. Hamilton wykonał długi pierwszy przejazd na ultramiękkim ogumieniu, co pozwoliło mu zaliczyć jedyny pit stop bez utraty prowadzenia.
Ferrari zastosowało odmienne podejście, zatrzymując się po dwa razy i kończąc wyścig na ultramiękkiej mieszance, zyskując pozycje przed samą metą. W przypadku Sebastiana Vettela wpływ na taką strategię miało uszkodzenie przedniego skrzydła na początku wyścigu. Wszyscy kierowcy wystartowali na ultramiękkiej mieszance, poza Kevinem Magnussenem z Haasa i Pascalem Wehrleinem z Saubera.
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop - zmienił opony z ultramiękkich na supermiękkie na 32. okrążeniu. Natomiast drugi na mecie - Valtteri Bottas - wykonał krótszy pierwszy przejazd, zmieniając opony ultramiękkie na miękkie na 23. okrążeniu.
(ik)
Źródło i fot. Pirelli