2017-06-09

Testy letnich nowości

 

Tegoroczny sezon letni obfitować będzie w wiele oponiarskich nowości. Nie każda opona oponie równa. Przedstawiciele Oponeo.pl postanowili przyjrzeć się wynikom testów i sprawdzić, które z najnowszych produktów w ofercie na sezon letni posiada najlepsze właściwości jezdne.

Opony pod lupą ekspertów

Kupując opony letnie z pewnością pojawia się dylemat na którą z nich się zdecydować, zwłaszcza że wiele produktów zostało wyposażonych w innowacyjne technologie, przez co parametry ogumienia uległy znacznej poprawie. W podjęciu decyzji pomóc mogą wyniki przeprowadzanych testów opon. Dużym Autorytetem w tej dziedzinie cieszy się niemiecka organizacja ADAC oraz tygodnik Autobild. Na całościową ocenę w teście Autobild składają się: poziom komfortu, ścieralność, poziom hałasu, długość drogi hamowania, czy też stopień zużycia. Po przeanalizowaniu wyników z każdej kategorii, w pierwszej dziesiątce rankingu na 2017 r. znalazły się następujące modele:

  1. Continental PremiumContact 6,
  2. Dunlop SportMaxx RT 2,
  3. Falken Azenis FK510
  4. Pirelli Cinturato P7 Blue
  5. Hankook Ventus Prime 3 K125
  6. Fulda SportControl 2
  7. Bridgestone Turanza T001 Evo
  8. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
  9. Michelin Primacy 3
  10. Uniroyal Rainsport 3.

                       

Continental PremiumContact 6                                          Dunlop SportMaxx RT2      

W powyższym zestawieniu widać, że mimo wysokich pozycji sprawdzonych i znanych modeli opon, jak Dunlop SportMaxx RT2 lub Pirelli Cinturato P7 Blue, prym wiodą jednak tegoroczne nowości. Na czele listy znalazł się nowy model PremiumContact 6 od Continentala, na szóstym miejscu uplasował się SportControl 2 od Fuldy, tuż za nim z miejscem 7. Turanza T001 Evo i z miejscem 8. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Warto przyjrzeć się jednak nowościom, które nie załapały się jeszcze na tegoroczne testy. Należą do nich między innymi: Bridgestone DriveGuard oraz Michelin Pilot Sport 4S.

- Tegoroczna nowość od Bridgestone’a to pierwszy produkt na rynku posiadający system bezpieczeństwa, odpowiedni dla każdego samochodu z czujnikiem ciśnienia opon, a testy wykazały, że opona DriveGuard zapewnia możliwość jazdy nawet przy mocnym uszkodzeniu, lub wyrwaniu części bieżnika - powiedział Ernest Pujszo, dyrektor handlowy z Oponeo.pl. - Z kolei nowa opona Michelin Pilot Sport 4S w przejeździe testowym umożliwiła precyzyjne prowadzenie mocnego i szybkiego auta nawet przy dużych prędkościach.

W przeprowadzonych testach wewnętrznych obie opony wykazały spory potencjał. Po raz kolejny producenci proponują klientom produkt wysokiej jakości, o znakomitych właściwościach jezdnych. Nowe ulepszone technologie podniosły poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Tegoroczny wybór opony będzie więc niesamowicie trudny, ponieważ większość nowości spisuje się tak samo dobrze, jeśli nie lepiej od wersji poprzednich.

Wybór opony a preferencje i priorytety

Według testów przeprowadzonych przez AutoŚwiat.pl dla opon w rozmiarze 225/50 R17, tylko co trzecia dostępna na rynku opona spełnia wymogi i jest godna polecenia. Wybór ogumienia zależy jednak od naszego sposobu jazdy, auta, osiąganych prędkości, warunków atmosferycznych i klimatycznych, a w szczególności od preferencji. Przykładowo jeśli mieszkamy na południu Włoch i używamy auta głównie na dojazdy do pracy, nie ma naglącej potrzeby by opona osiągała znakomite wyniki w testach na mokrej nawierzchni z uwagi na małą ilość opadów. Inna sytuacja będzie w Anglii, gdzie klienci kierując się bezpieczeństwem przy wzmożonych opadach deszczu, będą szukali opony która świetnie zda test na aquaplanning. Wyjściowym kryterium , które musiało zostać spełnione aby opona mogła zostać dopuszczona do dalszej fazy testów, była właśnie droga hamowania na suchej i mokrej powierzchni.

Falken Azenis FK510

Pod względem prowadzenia na mokrej powierzchni jezdni, najlepszy okazał się model Pirelli ze średnią prędkością 79,9 km/h. Drugim miejscem podzieliły się marki: Bridgestone z wynikiem 79,7 km/h oraz Dunlop (79,7 km/h). Test sprawdzający prowadzenie na suchej powierzchni wykazał, że pierwsze miejsce zajmuje Pirelli osiągając 117,3 km/h, tuż za nim z różnicą zaledwie 0,1 km\h uplasował się Continental, a trzecia pozycja powędrowała do Falkena (116,8 km/h). W próbie aquaplaningu bezapelacyjnym zwycięzcą okazał się Uniroyal, który tracił przyczepność dopiero przy 93 km/h. Drugie miejsce w tej kategorii przypadło marce Dunlop, której opony zachowywały przyczepność aż do 90,1 km/h. Na podium znalazł się również Goodyear z maksymalną prędkością 89,8 km/h. Zdecydowanie najtrwalsza okazała się oponiarska nowość - Continental PremiumContact 6, z przebiegiem 39,996 km. Drugie pod względem trwałości okazały się być opony Dunlop Sport Maxx RT2 (36,592 km), a trzecie miejsce zajął model Michelin Primacy 3 (33,221 km).

Biorąc pod uwagę jednak główne parametry tj. zużycie, opory toczenia, poziom hałasu oraz wyniki otrzymane w testach przeprowadzonych przez Autobild, śmiało można stwierdzić, że zwycięzcą obu rankingów został Continental PremiumContact 6. Zaraz za nim plasuje się Dunlop Sport Maxx RT2 a brąz w udziale przypada marce Falken Azenis FK510. Wyniki obu przeprowadzonych testów są więc zbieżne, a opony które trafiły do pierwszej dziesiątki, to światowej klasy produkty zapewniające komfort i bezpieczeństwo w różnych warunkach jazdy.

(ik)

Źródło: Oponeo,

fot. Continental, Dunlop, Falken

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń