Konserwacja układu klimatyzacji

 

Wiele osób uważa klimatyzację za układ bezobsługowy. Jednak musi być on poddawany konserwacji tak samo, jak hamulce czy silnik. W przypadku konieczno­ści wymiany sprężarki, warto rozważyć mon­taż, dostępnych w Inter Cars, profesjonalnie regenerowanych produktów marek Ther­motec Reman i Denso Reman.

Kompresor klimatyzacji, nazywany także sprężarką, ze względu na warunki pracy podlega stałym przeciążeniom. Ma za zadanie sprężać czyn­nik chodzący i zapewniać krążenie w ukła­dzie. Napędzany jest paskiem koła paso­wego silnika, a uruchomiany przez sprzęgło elektromagnetyczne. Jest to część szczegól­nie narażona na liczne usterki.

Sprężarkę łatwo uszkodzić, zaniedbując czynności serwisowe lub przeprowadzając je w niewłaściwy sposób, np. używając oleju o innych parametrach niż zalecany przez producenta kompresora lub po prostu dodając go zbyt dużo. Warto podkreślić, że różne oleje do układów klimatyzacji nie mieszają się ze sobą i pracują w różnych zakresach temperatur. Sprężarki regenerowane Denso Reman i Thermotec Reman są zalane olejem przeznaczonym dla danej sprężarki w ilości dla całego układu klimatyzacji. Zaleca się, aby przynajmniej raz w roku dokonać kontroli klimatyzacji w warsztacie. Co dwa lata powinno się także wymienić czynnik chłodzący.

Profesjonalna regeneracja

Lauber, jako jedyna firma w Polsce, otrzymała certyfikat Denso na regenerację kompresorów klimatyzacji. Montaż kompresorów odbywa się w wydzielonym i specjalnie zaprojektowanym pomieszczeniu, odizolowanym z wentylacją zapewniającą wręcz sterylne warunki. Zarówno wszystkie przyrządy kontrolno-pomiarowe, jak i narzędzia są autoryzowane przez Denso.

- To wszystko potwierdza nasze duże kompetencje w tym zakresie i gwarantuje, że nasze produkty regenerowane są najwyższej jakości, dlatego też nie boimy się udzielać na nie 25-miesięcznej gwarancji - powiedział Artur Stodolny z firmy Lauber.

Aby naprawa była skuteczna, przy wymianie sprężarki należy przestrzegać odpowiednich procedur. Przede wszystkim należy ustalić przyczynę uszkodzenia, m.in. za pomocą diagnostyki ciśnienia i temperatur elementów w układzie klimatyzacji. Jeżeli ciśnienia niskie i wysokie w układzie są takie same (np. 5 barów) przy uruchomionym układzie klimatyzacji, to sprężarka prawdopodobnie jest uszkodzona. Tak samo, jeżeli sprzęgło elektromagnetyczne pracuje, a nie ma różnicy ciśnień w układzie klimatyzacji (należy zachować warunki temperaturowe - od min. 10°C w górę).

Jeżeli manometr na niskim ciśnieniu wskazuje niską różnicę ciśnień pomiędzy wysokim a niskim ciśnieniem i jeżeli temperatura na niskim ciśnieniu wynosi ok 20°C, a na wysokim ok. 40°C, a także zawór rozprężny/dysza dławiąca pracują prawidłowo, to sprężarka jest uszkodzona.

Jeżeli manometry wskazują pulsacyjne wartości (na niskim ciśnieniu pomiędzy 1-3 barów, na wysokim ciśnieniu pomiędzy 12-17 barów), to sprężarka jest uszkodzona. Mamy też do czynienia z wadliwymi zaworami kompresora (dotyczy sprężarek tłokowych, nie dotyczy sprężarek typu scrol - spiralnych). Niskie wartości ciśnień roboczych, przy założeniu maksymalnej temperatury otoczenia i poprawnej pracy pozostałych elementów układu (pasek, napinacz, napełnienie układu), wskazują na „kończącą” się sprężarkę.

Należy zwrócić szczególną uwagę na płukanie układu klimatyzacji. Służą do tego odpowiednie płyny i urządzenia. Nie można używać do tego czynnika chłodzącego i azotu. Nie przynosi efektów również sama wymiana filtra osuszacza w systemie klimatyzacji samochodowej. Przy montażu nowego kompresora, po „zatarciu” starego, bezwzględnie należy wymienić skraplacz, filtr osuszacz, zawór rozprężny, a także wypłukać cały układ.

Do każdego produktu z linii Thercotec Reman i Denso Remane dołączona jest karta gwarancyjna z instrukcją obsługi i kartą montażową. Znajdują się tam szczegółowe wskazówki dotyczące naprawy. Linia regenerowanych kompresorów klimatyzacji jest dostępna w sieci sprzedaży Inter Cars.

(ik)

Źródło i fot. Inter Cars

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

Montażownica Variant Service

Sprzedam montażownicę Variant Service, bezłyżkowa z dodatkowym ramieniem, inflator, podnośnik pneumatyczny, LCD ...

więcej

Montażownica do kół motocyklowych

Mało używaną montażownicę do kół motocyklowych, samochodów, dostawczych sprzedam 

więcej

Opony używane hurt

Mam do sprzedania opony zimowe używane - kanał dystrybucji HURT. Opony zimowe, sprowadzane z krajów skandynawskich, wszystkie ...

więcej
/

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2018 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń