2017-04-19

Opony wielosezonowe w Polsce

 

Rok 2016 dla branży oponiarskiej był lepszy niż 2015. Użytkownicy samochodów kupili o około 8 proc. więcej opon niż w poprzednim roku, przy stabilnej średniej cenie kupowanego ogumienia. Mowa tu o oponach do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.  Z badań instytutu GfK wynika, że na uwagę zasługuje segment opon wielosezonowych, których popularność w ostatnim czasie rośnie.

Jeszcze w 2013 r. tego typu opony prawie nie istniały w statystykach, a dziś osiągnęły już 6 proc. całego rynku. Nawet jeśli to niezbyt dużo w porównaniu z oponami zimowymi czy letnimi, to biorąc pod uwagę kilkudziesięcioprocentową dynamikę sprzedaży opon wielosezonowych, można oczekiwać dalszego szybkiego wzrostu ich znaczenia. Warto zauważyć, że wzrost udziałów rynkowych opon wielosezonowych odbył się kosztem opon letnich, przy zachowanych udziałach opon zimowych. To spostrzeżenie może sugerować, że kierowcy kupują ogumienie wielosezonowe zamiast opon letnich, podczas gdy opony zimowe kupowane są przez niezmienny odsetek nabywców. Można więc wnioskować, że opony wielosezonowe kupują kierowcy, którzy dotąd jeździli zimą na oponach letnich. Byłaby to sytuacja mająca korzystny wpływ na bezpieczeństwo na naszych drogach.

Inną charakterystyczną tendencją jest przesuwanie się sprzedaży opon w kierunku większych średnic osadzenia. Trend ten jest wyznaczany przez producentów samochodów, którzy systematycznie zwiększają średnice obręczy kół w oferowanych modelach aut. W roku 2016 ta tendencja dotknęła także dwóch najpopularniejszych rozmiarów opon (205/55 R16 oraz 195/65 R15), które co prawda zachowały dominującą pozycje na rynku, ale ich udział w sprzedaży spadł z 40 na 35 proc. na rzecz opon o większych średnicach osadzenia.

GfK

Instytut GfK w Polsce powstał w 1990 r. Jest polskim oddziałem holdingu GfK SE. Prowadzi wszystkie rodzaje badań marketingowych i opinii publicznej w ramach trzech działów - Custom Research, Retail and Technology oraz Media. Analizy GfK powstają w oparciu o dane pochodzące z prowadzonego od 25 lat badania panelowego sklepów detalicznych, którego próbę stanowi około 6500 sklepów różnej wielkości, usytuowanych w całej Polsce, zarówno tradycyjnych jak i internetowych, specjalizujących się w różnych branżach (AGD, RTV, IT, optyce, książkach, motoryzacji i innych), a także hipermarkety i sklepy budowlane. Na podstawie raportowanych danych, GfK opracowuje analizy strukturalne - zagregowane dla całych kanałów dystrybucji i rynków.

(ik)

Źródło GfK, fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (1)
rysiek88, 2017-04-23 21:41:25
Nie uznaję wielosezonówek, bo warunki pogodowe są zbyt zmienne i zróżnicowane. Teraz jeżdżę na letnich Tomketach i uważam, że różnica jest kolosalna, jeśli chodzi o komfort jazdy między zimówkami a letnimi.
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń