Firma Pirelli wraz z FIA i zespołami ustaliła kalendarz testów w sezonie 2017. Pierwsza sesja odbyła się 18 kwietnia, a ostatnią zaplanowano w połowie listopada. W programie prac nad rozwojem opon na sezon 2018 udział wezmą wszystkie zespoły.
Wspólnie z zespołami firma Pirelli przygotowała program rozwoju ogumienia slick i deszczowego na sezon 2018 w Formule 1. Prace rozpoczęły się we wtorek, podczas sesji testowej organizowanej bezpośrednio po Grand Prix Bahrajnu. Ich zakończenie zaplanowano w dniach 14-15 listopada na torze Interlagos w Brazylii.
Regulamin sportowy stanowi, że do dyspozycji jest 25 dni testowych (jeden dzień oznacza korzystanie przez cały dzień testowy z jednego samochodu). W przeciwieństwie do zeszłorocznych prac, tym razem udział wezmą wszystkie zespoły. Dzięki temu opony Pirelli na sezon 2018 będą testowane przy użyciu aktualnych samochodów, podczas gdy w zeszłym roku trzeba było korzystać ze zmodyfikowanych modeli sprzed dwóch lat.
Metody testowania pozostają identyczne jak w zeszłym roku, czyli będą to „ślepe” testy, a zatem zespoły i kierowcy nie będą znali dokładnego rodzaju sprawdzanego aktualnie ogumienia.
Prace rozwojowe będą odbywały się na ośmiu torach. Poza Bahrajnem, jazdy odbędą się także w Barcelonie, na Silverstone, Magny-Cours, Hungaroringu (ponownie podczas oficjalnych testów tuż po Grand Prix), w Meksyku i na Interlagos. Odbędzie się także test deszczowych opon na torze Paul Ricard, przy wykorzystaniu infrastruktury umożliwiającej sztuczne zmoczenie nawierzchni.
(ik)
Źródło i fot. Pirelli