2017-04-13

Szkolenia WSOP dla SKP

 

Wraz z początkiem stycznia 2017 r. wszedł w życie kolejny duży pakiet zmian w systemie badań technicznych pojazdów. W związku z tym w kwietniu br. firma WSOP organizuje na Dolnym Śląsku i Podkarpaciu szkolenie dla diagnostów. Zmieniło się bowiem ministerialne rozporządzenie, które określa szczegółowe wymagania dla różnego typu pojazdów. Dla diagnostów oznacza to konieczność stosowania nowych wytycznych.

W życie wszedł obszerny pakiet regulacji prawnych, które dotyczą kwestii związanych głównie z wymiarami pojazdów, ich masą oraz naciskami osi. Firma WSOP zaprasza diagnostów 25 kwietnia do Legnicy oraz 26 kwietnia do Świlczy koło Rzeszowa na jednodniowe szkolenie, które w sposób kompleksowy przybliży wprowadzane zmiany oraz ich praktyczne zastosowanie w codziennej pracy.

W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z 2016 r., poz. 858 wprowadzono zmiany, które zaczęły obowiązywać od 1 stycznia 2017 r. Zmiany głównie dotyczyły Działu II w zakresie wymiarów pojazdów, mas i nacisków osi. Zasadnicze zmiany, dotyczące badań technicznych, związane są z §2, §3 i §5.

Poniżej prezentujemy hasłowo najważniejsze zagadnienia:

§2 - długość, szerokość pojazdu:

  • określono maksymalną długość ciągnika rolniczego – 12 m,
  • dodano kolejne pojazdy mogące posiadać maksymalną szerokości pojazdu 2,6 m - klimatyzowany kontener i wymienne nadwozie,
  • dodano wykaz urządzeń, zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1230/2012, których nie uwzględnia się do wymiarów zewnętrznych pojazdu,

§3 - dopuszczalna masa całkowita pojazdu:

  • określono maksymalną DMC dla przyczepy o ilości osi trzech lub więcej – 24 t,
  • dopuszczono DMC zespołu większą niż 40 ton, bez względu na daty I rejestracji pojazdów z założeniem, że mamy do czynienia z przewozem kontenerów (transport intermodalny). W zależności od ilości osi w zespole może być 42 lub 44 tony,
  • dla autobusu o dwóch osiach, zarejestrowanego po raz pierwszy od 01.01.2017, dopuszczono DMC 19,5 t,
  • dopuszczono opony typu „super single” (w gwarze diagnostów: „szerokie kapcie”) opcjonalnie do opon z kołami bliźniaczymi,
  • określono maksymalną DMC dla pojazdu silnikowego o ilości osi większej niż trzy – 32 t,
  • określono maksymalną DMC zespołu pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest ciągnik rolniczy - 40 t,
  • doprecyzowano sposób określania maksymalnej masy przyczepy z hamulcem w kontekście pojazdu ciągnącego o DMC do 3,5 t. Dodatkowo, w przypadku samochodu terenowego, doprecyzowano, że maksymalna masa przyczepy może stanowić 150 proc. DMC pojazdu ciągnącego,
  • doprecyzowano sposób określania maksymalnej masy przyczepy bez hamulca. Maksymalna masa ciągniętej przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg,
  • minimalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego (parametr S) nie może być mniejsze niż 4 proc. dopuszczalnej masy ciągniętej i mniejsze niż 25 kg,
  • określono DMC przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez autobus. DMC przyczepy nie może przekroczyć 3500 kg, a bez hamulca 750 kg oraz nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej autobusu,
  • w przypadku ciągnika rolniczego dodano zaczep kulowy, w przypadku którego wartość maksymalnego obciążenia pionowego nie może przekraczać 4000 kg,

§5 – naciski osi:

  • nowe podejście do określania nacisków osi w przypadku pojazdów wieloosiowych, uwzględniające w grupie osi osie napędowe i nienapędowe. Między innymi, przy rozstawie osi w naczepie między 1,4 a 1,8 m, dopuszcza się 27 t nacisku dla trzyosiowej naczepy.

(ik)

Źródło i fot. WSOP

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

Montażownica Variant Service

Sprzedam montażownicę Variant Service, bezłyżkowa z dodatkowym ramieniem, inflator, podnośnik pneumatyczny, LCD ...

więcej

Montażownica do kół motocyklowych

Mało używaną montażownicę do kół motocyklowych, samochodów, dostawczych sprzedam 

więcej

Opony używane hurt

Mam do sprzedania opony zimowe używane - kanał dystrybucji HURT. Opony zimowe, sprowadzane z krajów skandynawskich, wszystkie ...

więcej
/

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2018 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń