Testy Pirelli przed sezonem Formuły 1 dobiegły końca wraz z drugą czterodniową sesją, podczas której wszystkie zespoły przejechały pokaźny dystans. Najlepszy czas w ostatniej sesji (i jednocześnie najlepszy z całych zimowych przygotowań) uzyskał Kimi Raikkonen z Ferrari, który ostatniego poranka na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych” uzyskał rezultat 1.18,634.
W przeciwieństwie do poprzedniego tygodnia, podczas drugiej czterodniowej sesji nie zorganizowano jazd na mokrej nawierzchni, zatem zespoły mogły od początku do końca skupić się na pracy z oponami typu slick.
- Podczas ośmiu dni zimowych testów osiągnęliśmy większość zakładanych celów - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli. - W tym tygodniu udało nam się potwierdzić rezultaty zeszłotygodniowej pracy, zwłaszcza w zakresie szybkiego odzyskiwania formy przez opony po ich przegrzaniu- a tego kierowcy szczególnie sobie życzyli, jeśli chodzi o mieszanki na sezon 2017. W porównaniu z ogólnymi pracami wykonywanymi w zeszłym tygodniu, ostatnie cztery dni poświęcono bardziej na poszukiwanie osiągów i symulacje wyścigów przed nadchodzącym sezonem. Samochody nie osiągnęły jeszcze maksimum swoich możliwości, ale w tym tygodniu uzyskano jeden z najlepszych czasów okrążeń na aktualnej konfiguracji toru pod Barceloną, lepszy o ponad trzy sekundy od zeszłorocznego czasu pole position i o ponad sześć sekund od analogicznego rezultatu z sezonu 2015.
Przedstawiciel koncernu dodał, że cel dotyczący czasów okrążeń lepszych o pięć sekund w porównaniu z sezonem 2015 w Barcelonie został już osiągnięty w zeszłym tygodniu. Zwrócił też uwagę na fakt, że większość najlepszych rezultatów uzyskano na oponach, które nie są szczególnie dostosowane do Barcelony, a samochody będą szybko ewoluowały w trakcie sezonu. W związku z tym potencjalne osiągi nowej generacji samochodów Formuły 1 zapowiadają się bardzo ciekawie.
NAJLEPSZE CZASY OKRĄŻEŃ Z DRUGIEJ SESJI
Kierowca |
Zespół |
Mieszanka |
Czas |
Dzień |
Raikkonen |
Ferrari |
supermiękka |
1.18,634 |
8 |
Vettel |
Ferrari |
ultramiękka |
1.19,024 |
7 |
Bottas |
Mercedes |
supermiękka |
1.19,310 |
6 |
Hamilton |
Mercedes |
ultramiękka |
1.19,352 |
7 |
Massa |
Williams |
ultramiękka |
1.19,420 |
6 |
Verstappen |
Red Bull |
supermiękka |
1.19,438 |
8 |
Sainz |
Toro Rosso |
ultramiękka |
1.19,837 |
8 |
Hulkenberg |
Renault |
ultramiękka |
1.19,885 |
8 |
Ricciardo |
Red Bull |
ultramiękka |
1.19,900 |
5 |
Perez |
Force India |
ultramiękka |
1.20,116 |
8 |
Testy odbyły się w dniach 7-10 marca na torze w Barcelonie. O pierwszych testach w tym sezonie można przeczytać w artykule: F1: testy opon Pirelli
(ik)
Źródło i fot. Pirelli