Firma Hankook Tire opublikowała swoje globalne wyniki finansowe za czwarty kwartał 2016 r. razem z wynikami skonsolidowanej sprzedaży, które osiągnęły poziom 1,61 biliona KRW (1,295 miliarda euro) oraz zysk operacyjny rzędu 239,8 miliarda KRW (192,2 miliona euro). W roku obrotowym 2016 koncern odnotował przychód ze sprzedaży rzędu 6,62 biliona KRW (5,163 miliarda euro) oraz zysk operacyjny wynoszący 1,10 biliona KRW (860,1 miliona euro).
W minionym roku zysk operacyjny firmy wzrósł o 24,7 proc. w skali roku, dzięki sprzedaży opon na oryginalne wyposażenie (OE) oraz zwiększonej sprzedaży opon UHP (Ultra High Performance) na głównych rynkach, przede wszystkim w Europie i Ameryce Północnej. Ponadto firmie udało się zapewnić zrównoważony wzrost, poprzez zwiększenie sprzedaży opon OE na rynku chińskim.
W czwartym kwartale przychód ze sprzedaży opon UHP stanowił 33,5 proc. całkowitego przychodu ze sprzedaży, o 0,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W skali roku przychód ze sprzedaży opon UHP stanowił 34,5 proc. całkowitego przychodu ze sprzedaży.
Aby osiągnąć cel wyznaczony na ten rok - globalny przychód ze sprzedaży na poziomie 7,22 biliona KRW - oraz podnieść wartość marki, Hankook planuje rozszerzenie sprzedaży w segmencie UHP i OE do nowych modeli samochodów wiodących producentów motoryzacyjnych. Co więcej, firma zamierza wzmocnić swoją obecność na rynku globalnym poprzez dywersyfikację portfolio w segmencie OE oraz optymalizację wszystkich strategii dystrybucji regionalnej.
Ponadto Hankook chce przyspieszyć rozwój działalności oraz umocnić swoją wiodącą pozycję w dziedzinie technologii poprzez stworzenie środowiska pracy, które sprzyja innowacji i kreatywności.
(ik)
Źródło i fot. Hankook