2017-02-20

Dunlop na Le Mans

 

W ramach ogłoszonej listy zespołów startujących w prestiżowym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans, Europejskiej Serii Le Mans i Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA,  zawarto również informację o producencie opon wybranym przez poszczególne teamy. W tym roku więcej zespołów rywalizujących w Europejskiej Serii Le Mans (84 proc. wobec 71 proc. na początku sezonu 2016) w otwartej klasie prototypów LMP2 wybrało Dunlopa jako preferowanego partnera technicznego.

W kategorii LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA, w której przez ostatnie sześć lat zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans wybierali opon Dunlop, większość zespołów (18 z 23 załóg) również zdecydowała się na ogumienie tej marki. W klasie LMP2 Dunlop poinformował również o nawiązaniu współpracy z Michelem Vaillantem, legendarnym bohaterem sportów motorowych przy wydaniu jego nowego komiksu "Rébellion", którego akcja rozgrywa się podczas 24-godzinnego wyścigu.

M. Vaillant i Dunlop mają wspólne wartości i wieloletnią historię udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Spośród siedemdziesięciu pięciu opublikowanych komiksów, akcja dwunastu rozgrywa się na torze Sarthe. Dunlop jest rekordzistą pod względem liczby zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans - było ich 34, zdobytych przez wiele lat w czasie kooperacji z prestiżowymi markami, takimi jak Jaguar, Ferrari i Porsche.

W ramach współpracy Dunlop zorganizuje szereg akcji promocyjnych dla fanów. Powstanie również wideo ilustrujące kulisy pracy nad tworzeniem komiksu, które zostanie opublikowane w mediach społecznościowych Dunlopa.

W klasie LMGTE Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA, zespół Aston Martin Racing, który w roku 2016 zdobył dwa tytuły (Nicki Thiim i Marco Sørensen zdobyli Puchar FIA WEC dla kierowców GT, a ich zespół wygrał Trofeum FIA WEC) po raz kolejny wybrał opony Dunlop, przygotowując się do obrony pozycji lidera w sezonie 2017.

- Czujemy się bardzo usatysfakcjonowani tym, że tak wiele zespołów wybrało Dunlopa na preferowanego partnera technicznego w trudnych, długodystansowych mistrzostwach - powiedział Jean-Felix Bazelin, dyrektor ds. sportów motorowych. - Świadczy to pozytywnie o ogromnej pracy włożonej przez zespoły serwisowe, produkcyjne i techniczne podczas ubiegłego sezonu i w okresie testów zimowych. Program testów na rok 2017 wznowiliśmy dzień po finałowym wyścigu ubiegłorocznych mistrzostw, przystępując do projektowania opon dla kategorii GTE i LMP. Od tej pory nieustannie je rozwijamy i ulepszamy.

Firma testowała opony na torach Sakhir (Bahrain), Sebring (USA) i Paul Ricard (Francja) od końca sezonu 2016. W przypadku najnowszych samochodów klasy LMP2, dzięki nowym przepisom i całkowicie nowej specyfikacji opon Dunlopa, czasy okrążeń zbliżyły się do osiąganych przez zaawansowane samochody klasy LMP1 zaledwie cztery sezony temu.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) FIA i Europejska Seria Le Mans rozpoczną się na torze Silverstone (Wielka Brytania) w dniach 15-16 kwietnia.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń