Koncern Marangoni również postanowił podnieść ceny swoich produktów. Podwyżki obowiązują od lutego br. na terenie całej Europy. Podobną decyzję na wybranych rynkach podjęły też inne firmy z branży, w tym: Continental, Interstate Tires, Michelin, Pirelli i Trelleborg.
Włoska firma specjalizująca się w bieżnikowaniu opon podniosła ceny od 4 do 8 proc. w zależności od kategorii produktów. Nowe kwoty obowiązują w krajach europejskich, gdzie dostępne jest ogumienie tej marki. Procentowy wzrost cen różni się w poszczególnych krajach, co w dużej mierze zależy od kursu euro i odmiennych walut. Decyzja ta została podjęta w wyniku rosnących cen surowców wykorzystywanych do bieżnikowania opon, w tym materiałów gumowych, kauczuku naturalnego i ropy naftowej.
Według przedstawicieli firmy Marangoni podwyżki te nie będą miały negatywnego wpływu na konkurencyjność przemysłu bieżnikowania. W procesie bieżnikowania zużywa się mniej surowców niż przy produkcji nowego ogumienia, a więc branża może skorzystać z tego trendu.
(ik)
Źródło i fot. Marangoni