Z ostatniej chwili: Nowości od General Tire        Terenowym Goodyearem po Peru          Spada poziom optymizmu        Uwaga na aquaplaning!        Odblaskowa odzież        Zero wypadków        Demo Car Tour 2017 w Toruniu        Pajs(a)onująca zima Bridgestone'a        Fleet Market 2017        Zimowa Fulda do SUVa        Sportowa zimówka od Conti        COP: dobre wyniki i prognozy        Camso Polska od 20 lat        Dwie fabryki Toyo        Nowości od General Tire        Terenowym Goodyearem po Peru        Spada poziom optymizmu        Uwaga na aquaplaning!        Odblaskowa odzież        Zero wypadków        Demo Car Tour 2017 w Toruniu       Pajs(a)onująca zima Bridgestone'a       Fleet Market 2017         Zimowa Fulda do SUVa        Sportowa zimówka od Conti        COP: dobre wyniki i prognozy        Camso Polska od 20 lat        Dwie fabryki Toyo        Nowości od General Tire        Terenowym Goodyearem po Peru        Spada poziom optymizmu        Uwaga na aquaplaning!        Odblaskowa odzież        Zero wypadków        Demo Car Tour 2017 w Toruniu       Pajs(a)onująca zima Bridgestone'a       Fleet Market 2017        Zimowa Fulda do SUVa        Sportowa zimówka od Conti        COP: dobre wyniki i prognozy        Camso Polska od 20 lat        Dwie fabryki Toyo         
2017-02-17

Michelin podsumował 2016 r.

 

Grupa Michelin zanotowała w 2016 r. zysk operacyjny na poziomie 2,69 mld euro (2,57 mld rok wcześniej), co przełożyło się na zysk netto w wysokości przeszło 1,6 mld euro - o ponad 43 proc. wyższy niż w roku 2015. Spółka zanotowała także wzrost marży operacyjnej na działalności bieżącej na poziomie 12,9 proc. (12,2 proc. rok wcześniej). Spółka planuje wypłatę dywidendy w wysokości 3,25 euro na akcję.

Średni wzrost sprzedaży dla wszystkich linii produktowych (opony do samochodów osobowych i dostawczych, opony do ciężarówek oraz specjalistyczne) wyniósł w roku 2016 2,1 proc. To wskaźnik przewyższający średnie tempo wzrostu całego rynku.

Przegląd rynków

W segmencie opon do samochodów osobowych i dostawczych Michelin zanotował wzrost średnio o 3 proc. - głównie dzięki sukcesom ubiegłorocznych nowości produktowych. Wzrosty sprzedaży ogumienia zarówno na pierwsze wyposażenie, jak i na wymianę nastąpiły na wszystkich rynkach, za wyjątkiem Ameryki Południowej.

Rynek opon ciężarowych znajdował się w ubiegłym roku w stagnacji. W tym kontekście średni wzrost sprzedaży w tym segmencie na poziomie 1 proc. uznać należy za satysfakcjonujący. Największe wzrosty zanotowano w Europie, natomiast największe tendencje spadkowe zaobserwowano w Ameryce Południowej i Północnej.

Rynki opon specjalistycznych, rolniczych i przemysłowych cechowało w roku 2016 spowolnienie, co przełożyło się na 1 proc. spadek sprzedaży w tym segmencie, jednak spółce udało się utrzymać swój udział rynkowy w tych liniach produktowych.

Plany na rok 2017

Spółka oczekuje, że w 2017 r. na rynku utrzymane zostaną trendy obserwowane w roku ubiegłym. Oczekiwany jest wzrost cen surowców, który przełoży się na konieczność takiego zarządzania polityką cenową, aby utrzymać dotychczasowe marże. W obecnej sytuacji rynkowej celem firmy jest utrzymanie sprzedaży na poziomie globalnych trendów rynkowych, utrzymanie zysku operacyjnego w wysokości równej bądź wyższej niż w roku ubiegłym, uzyskanie na koniec roku wolnych środków pieniężnych w wysokości ponad 900 mln euro.

(W MILIONACH EURO)

2016

2015

sprzedaż netto

20 907

21 199

zysk operacyjny z działalności bieżącej*

2 692

2 577

marża operacyjna na działalności bieżącej

12,9 proc.

12,2 proc.

zysk netto

1 667

1 163

nakłady inwestycyjne z wyłączeniem przejęć

1 811

1 804

zadłużenie netto/kapitał własny

944

1 008

wolne środki pieniężne**

1 024

653

 

* Dla łatwiejszego zrozumienia i analizowania wyników operacyjnych Michelin zastępuje dotychczas stosowane wyrażenie „Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych” wyrażeniem „Zysk operacyjny z działalności bieżącej”.

** Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej bez środków pieniężnych netto z działalności inwestycyjnej i bez środków pieniężnych netto z innych krótkoterminowych aktywów finansowych przed dystrybucją.

(ik)

Źródło i fot. Weber Shandwick

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz

Ogłoszenia

Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2017 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń