Dayton, marka należąca do koncernu Bridgestone, poszerza asortyment ogumienia do samochodów ciężarowych o nowe opony drogowo-terenowe Dayton D800M steer (na oś sterującą) i D800D drive (na oś napędową), przeznaczone do jazdy w zmiennych warunkach.
Produkowane w Europie i poddane przez Bridgestone testom jakości opony Dayton on/off-road zapewniają kierowcom ciężarówek te same parametry, co opony tej marki wprowadzone na rynek w 2015 r. Nowe modele on/off-road D800M steer oraz D800D drive są dostępne w rozmiarach: 315/80R22.5 oraz 13R22.5.
Większa odporność
Oba typy opon zostały zaprojektowane tak, żeby sprostać najtrudniejszym zadaniom - jeździe po kamieniach, żwirze lub gruzie, co jest normą na budowach i w terenie. Modele on/off-road umożliwiają komfortową jazdę na nierównych nawierzchniach, zapewniając niezbędną przyczepność i trakcję. Ponadto specjalna mieszanka gumy została opracowana z myślą o zwiększeniu odporności na przebicia, ochronie bieżnika opony i karkasu, co zapobiega kosztownym uszkodzeniom na powierzchniach ściernych.
Sprawność zimą
Nowe ogumienie zapewnia bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie. Popularne osiemdziesiątki serii 15/80R22.5 w standardowym rozmiarze 13R22.5 mają oznaczenia M+S oraz 3PMSF.
Możliwość bieżnikowania
Obie opony Dayton mogą być poddawane bieżnikowaniu - w przeciwieństwie do wielu innych opon segmentu budżet. Możliwość ponownego bieżnikowania sprawia, że ogumienie oferuje dłuższą żywotność, a tym samym lepszy stosunek jakości do ceny.
Ponadto modele Dayton D800M i D800D (dla rozmiaru 315/80 R22.5) posiadają nowy i unikatowy wąski bieżnik zaprojektowany tak, by zmniejszyć wagę opony, ale bez kompromisu względem trwałości oraz parametrów oporów toczenia.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone