Parkowanie na krawężniku lub jazda po dziurawej nawierzchni mogą przyczynić się do poważnego uszkodzenia opon. Taki sam efekt mogą wywołać też odłamki kamieni. Jeśli opona uderzyła w twardy i ostry przedmiot, należy natychmiast skontrolować jej stan. Uszkodzenie ściany bocznej zwykle kończy się koniecznością kupna i montażu nowej opony. W związku z tym Nokian w swoich wybranych produktach zastosował specjalną technologię, zwiększającą trwałość ogumienia.
Fiński producent opon opracował technologię aramidowej ściany bocznej, która zapewnia wyjątkowy poziom wytrzymałości i ochrony podczas jazdy w wymagających warunkach drogowych. Wytrzymałe syntetyczne włókno aramidowe wchodzi w skład mieszanki, z której produkowana jest opona, i wzmacnia jej ściany boczne. Dzięki włóknom aramidowym opona jest bardziej odporna na uderzenia i przecięcia, czyli uszkodzenia, które mogłyby z łatwością ją zniszczyć i tym samym zakłócić podróż.
Nokian rozszerza zastosowanie swojej technologii aramidowej ściany bocznej w oponach do SUV-ów, zaprojektowanych z myślą o jeździe w zmiennych i wymagających warunkach pogodowych panujących zimą. Na początku 2017 r. ta unikalna technologia, która zapewnia oponom dodatkową ochronę i jeszcze większą trwałość, zostanie zastosowana w szerszej gamie produktów. Z czasem włókna aramidowe znajdą się także w oponach zimowych Nokian Hakkapeliitta LT oraz oponach letnich Nokian Rotiiva.
Konstrukcja aramidowej ściany bocznej, która jest wyjątkowo odporna na zużycie i przecięcia, została zastosowana po raz pierwszy w oponie z kolcami Nokian Hakkapeliitta 8 SUV. To nadzwyczaj wytrzymałe włókno, które stanowi element konstrukcji ściany bocznej, jest wykorzystywane również w przemyśle lotniczym i obronnym.
Opony wyposażone w to rozwiązanie posiadają logo Aramid na ścianie bocznej. Produkty, w których już wykorzystano technologię aramidowej ściany bocznej to:
Opony, w których technologia ta zostanie wprowadzona 1 stycznia 2017 r. to:
- Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od kierowców SUV-ów, którzy podkreślali praktyczny wymiar tego rozwiązania - powiedział Petri Niemi, dyrektor ds. zarządzania produktem w Nokian Tyres. - Włókna aramidowe, które zwiększają wytrzymałość opon, zapewniają naszym klientom jeszcze więcej kilometrów beztroskiej jazdy. Przypadkowe uszkodzenia opon mogą wiązać się z wysokimi kosztami, niemniej jednak technologia aramidowej ściany bocznej, która chroni oponę przed bocznymi uderzeniami, może skutecznie zapobiegać wielu usterkom.
(ik)
Źródło i fot. Nokian