Oponiarskie wieści

Ze świata

• W tym roku mija 100 lat od założenia firmy Yokohama Rubber Company Ltd. Od momentu powstania firma przekształciła się w giganta nie tylko japońskiego, ale i światowego rynku oponiarskiego. Koncern został założony w 1917 r. w Japonii. Od początku angażował się w tworzenie produktów, zapewniających m.in. jakość, wydajność i komfort jazdy. Jednocześnie szukał rozwiązań przyjaznych dla środowiska, wdrażając przy tym coraz bardziej zaawansowane technologie. Wiele z nich zyskało uznanie na globalnym rynku, otrzymując prestiżowe, międzynarodowe nagrody. Firma posiada obecnie jednostki biznesowe w ponad 100 krajach na świecie. Dzięki fabrykom rozmieszczonym w różnych częściach świata, centrom badawczo-rozwojowym, ośrodkom testowym czy współpracy z producentami pojazdów w zakresie oryginalnego wyposażenia Yokohama wciąż umacnia swoją pozycję na arenie międzynarodowej. Obecnie marka jest wśród 10 największych producentów opon na świecie. Firma od wielu lat angażuje się w sporty motorowe, dostarczając swoje opony m.in. do serii World Touring Cars Championship, IMSA GT3 Cup Challeng oraz Japanese Super Formula. (Źródło: Yokohama)

• Na targach Tire Technology Expo w Hanowerze (14-16.02.2017 r.), firma Cold Jet zaprezentuje swoją opatentowaną technologię mikrocząsteczek, które pomogą producentom opon na bardziej efektywne kontrolowanie i poprawę skuteczności procesu czyszczenia form do produkcji opon. Biorąc pod uwagę złożoność formy, systemu jej odpowietrzania, producenci opon, mogą korzystać z tej nowej technologii, aby znacznie zwiększyć skuteczność procesu czyszczenia. Technologia Cold Jet polega na wykorzystaniu do czyszczenia form tzw. suchego lodu uzyskiwanego z dwutlenku węgla (CO2). Suchy lód w postaci mikrocząsteczek uderza w czyszczoną powierzchnię formy i usuwa zanieczyszczenia. Efekt uzyskuje się bez demontażu i schładzania formy. Dzięki tej technologii wydłuża się żywotność wszystkich elementów formy. (Inf. własna)

• W grudniu 2016 r. spółka Magna Tyres Group poinformowała o zakupie największej holenderskiej bieżnikowni opon - OBO Tyres. Założona w 1959 r. firma specjalizuje się w produkcji opon bieżnikowanych dla przemysłu i rolnictwa, a także prowadzi wyspecjalizowany zakład naprawy opon. Niedawno holenderska firma otrzymała wyłączne prawa do dystrybucji opon marki Magna i MTP na rynku Beneluksu, co pozwoliło jej na poszerzenie oferowanego asortymentu. Nabycie OBO Tyres jest kolejnym krokiem w globalnej ekspansji Magna Tyres Group. Firma będzie mogła zaoferować klientom większy zakres produktów, ale również możliwość dodatkowych opcji bieżnikowania, obniżając całkowity koszt kompleksowych rozwiązań Magna Tyres. Integracja OBO Tyres w obrębie Magna Tyres Group rozpoczęła się w styczniu 2017 r. Nazwy obu firm pozostaną takie same. (Źródło: Magna Tyres Group)

• Japoński koncern oponiarski Toyo Tire & Rubber Co., Ltd. zamierza zwiększyć swoje możliwości badawczo-rozwojowe w USA. W związku z tym firma zaplanowała inwestycje w swoim zakładzie w miejscowości White, w stanie Georgia. W obiekcie Toyo Tire North America Manufacturing powstają opony w zastrzeżonej przez koncern technologii A.T.O.M. - Advanced Tire Operation Module. Po zakończonych w ubiegłym roku inwestycjach zwiększono roczne zdolności produkcyjne obiektu do 11,5 mln opon. Jest to obecnie największy zakład produkcyjny firmy Toyo. Aby przyśpieszyć rozwój produktów dostarczanych na rynek oryginalnego wyposażenia, jak i na rynek wtórny, koncern chce zainwestować w działalność badawczo-rozwojową. W obiekcie pojawią się nowe urządzenia służące do pomiaru i analizy poszczególnych właściwości opon. Koncern chce również dwukrotnie zwiększyć liczbę pracowników w dziale badań i rozwoju. Aby skutecznie realizować działania na rynku Ameryki Północnej koncern wyodrębnił specjalny dział North America Business Development w swojej siedzibie głównej w Osace, w Japonii. Ta nowa jednostka została powołana z dniem 1 stycznia br. i ma umożliwić szybkie podejmowanie decyzji oraz skuteczne zarządzanie biznesem. (Źródło: Tyrepress)

• Koncern Sumitomo Rubber Industries Ltd. poinformował, że zamierza przejąć firmę Micheldever Group Ltd., należącą do Graphite Capital Management LLP. W ten sposób japoński producent chce m. in. wzmocnić pozycję marki Falken na brytyjskim rynku. Firma Micheldever Group została założona w 1972 r., a dziś jest to jeden z największych dystrybutorów ogumienia w Wielkiej Brytanii. Od momentu powstania rozwija swoją sieć sprzedaży hurtowej i detalicznej. Obecnie firma zatrudnia prawie 1600 osób. W ramach Micheldever Group działa jednostka biznesowa Micheldever Tyre Services Ltd. (MTS), która co roku sprzedaje około 6 mln opon. Oprócz tego MTS oferuje usługi logistyczne oraz wsparcie biznesowe swoim klientom - profesjonalistom z branży oponiarskiej. Poprzez rozbudowaną sieć dystrybucji w Wielkiej Brytanii, koncern Sumitomo Rubber Industries chce wzmocnić wizerunek opon marki Falken oraz zwiększyć ich sprzedaż na tym rynku. (Źródło: Tyrepress)

• Japoński urząd antymonopolowy wydał zgodę na ewentualne przejęcie firmy Ichikoh zajmującej się produkcją oświetlenia do aut przez Valeo. Valeo to międzynarodowy multispecjalista w dziedzinie części i komponentów motoryzacyjnych. Obecnie posiada 31,58 proc. akcji Ichikoh. Aby przejęcie firmy było możliwe, Valeo musi powiększyć swój udział w akcjonariacie japońskiej firmy do 50,09 proc. Skup akcji na tokijskiej giełdzie, po 408 jenów za akcję,  rozpoczął się 24 listopada 2016 roku i trwał do 12 stycznia 2017 roku. Valeo planowało skupić w swoim portfolio nie więcej niż 55,08 proc. akcji Ichikoh, a pozostałe pozostaną w wolnym obrocie na tokijskiej giełdzie papierów wartościowych. (Źródło: Valeo)

Z kraju

• Po analizie sytuacji na rynku, Centrum Utylizacji Opon Organizacja Odzysku SA (CUO), postanowiło obniżyć dotychczasowe stawki za odbiór zużytych opon, ustalając je na poziomie 1 zł za oponę motocyklową, 1,50 zł za osobową oraz 6 zł za ciężarową. Ze względu na utrzymującą się dużą nadpodaż zużytych opon w Polsce, spółka poinformowała, że od 2 stycznia 2017 r. odbiór odpadów po oponach nadal będzie odpłatny. Więcej o tym temacie w rozmowie z Markiem Sobieckim, prezesem CUO na str. 30-31. (Źródło: Centrum Utylizacji Opon Organizacja Odzysku SA)

• Po doświadczeniach zebranych na rynkach południowej Europy, platforma internetowa 07ZR.com została wprowadzona na polski rynek. Strona internetowa, umożliwiająca zakup ogumienia online, przeznaczona jest dla profesjonalistów z branży. Firma 07ZR.com została założona w Szwajcarii w 2007 r. Obecnie jest liderem na rynku platformy B2B we Francji z udziałem 65 proc. w rynku (B2B rynku internetowego). Firma jest obecna także w Hiszpanii (od 2010 r.) oraz we Włoszech (od 2011 r.). W 2015 r. uruchomiono niemiecką wersję językową platformy. Po prawie 10 latach od wejścia na rynek, ze strony korzysta blisko 15 tys. użytkowników. Platforma zapewnia dostęp do 15 milionów opon 350 różnych marek. Firma współpracuje z około 260 dostawcami z branży, m.in. czołowymi hurtowniami z Europy. Mimo, że platforma oferuje usługi online, nie ogranicza się tylko do kontaktu elektronicznego. Firma zapewnia użytkownikom wielojęzyczną obsługę od momentu wyszukiwania opon, poprzez ich zakup, odbiór czy reklamację. (Źródło: 07zr.com)

• Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynęły w ostatnich tygodniach dwa zawiadomienia o awariach samochodów związanych bezpośrednio lub pośrednio z oponami. W 33 Peugeotach 308 II istnieje niebezpieczeństwo usterki zaworów kół, która może spowodować nagły spadek ciśnienia w ogumieniu. Importer powiadomił nabywców pechowych „308” i zaprosił do ASO na wymianę zaworów. Podobną procedurę wdrożył importer Renault. W 2480 egzemplarzach Trafica III, z powodu błędu montażowego, zachodzi możliwość niedostatecznego dokręcenia śrub mocujących drążek Panharda w tylnym zawieszeniu. W efekcie może pojawić się hałas, a opony będą ocierały o osłony nadkoli. Pracownicy ASO Renault skontrolują, czy śruby w ogóle są, a jeżeli są, to je dokręcą. Na stronie www.uokik.gov.pl  znajdują się  numery VIN pojazdów objętych kampaniami naprawczymi. (inf. własna)

(ik), JD, (seg),

fot. Yokohama, Magna Tyres, Micheldever Groupe,

arch. redakcji, Renault

Zobacz cały numer PO 2/142 (Luty 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń