Dostawcze, ciężarowe i autobusowe

GOODYEAR

KMAX T

Amerykański koncern rozszerza asortyment opon o długich przebiegach o produkty KMAX T do naczep z niską platformą. Nowe ogumienie jest przeznaczone na obręcze o średnicy 17,5 cala i będzie dostępne w pięciu rozmiarach. Opony mogą być użytkowane przez cały rok, nawet w okresie zimowym. Potwierdzeniem tego jest symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) znajdujący się z boku ogumienia. Otrzymują go produkty, które spełniają wymagania unijne stawiane oponom zimowym. Naczepy z niską platformą lub niską rampą załadunkową najczęściej są wykorzystywane do przewozu dużych lub ciężkich ładunków, takich jak urządzenia budowlane czy rolnicze, a także do transportu długich, niepodzielnych elementów, przykładowo części turbin wiatrowych. Często są one wyposażone w wiele osi, w tym również skrętnych. Mając na uwadze specyfikę tego typu transportu oraz stojące przed kierowcami wyzwania, inżynierowie Goodyeara zaprojektowali opony, które sprostają nawet najtrudniejszym warunkom na drodze, zapewniając jednocześnie długie przebiegi. Specjalne zaprojektowany profil bieżnika opon Goodyear KMAX T zapewnia optymalne rozłożenie ciśnienia w strefie kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na długie przebiegi, równomierne zużycie i niskie opory toczenia. Ponadto solidna konstrukcja z czterema żebrami umożliwia optymalne rozłożenie dużych naprężeń w strefie kontaktu, typowych dla naczep z niską platformą, na szerokiej powierzchni. Z kolei wzdłużne blaszki umieszczone w klockach bieżnika gwarantują przyczepność na mokrych i śnieżnych nawierzchniach, zapewniając całoroczne osiągi. Doskonała przyczepność to także zasługa zygzakowatych rowków, które tworzą wiele krawędzi zapewniających styczność żeber obwodowych z nawierzchnią. Przekrój rowków ułatwia też usuwanie kamieni. Mając na uwadze trudne warunki, w jakich pracują naczepy, specjalnie przystosowano konstrukcję stopki, by zwiększyć trwałość osnowy. Skład chemiczny bieżnika dobrano w taki sposób, aby wytrzymywał duże naprężenia, zapewniając przy tym długie przebiegi, trwałość i podatność na bieżnikowanie. www.truck.goodyear.eu

MICHELIN

X-Line Energy

To pierwsza gama opon na wszystkie osie, która może się poszczycić klasą AAA oporów toczenia. Dzięki temu zestaw składający się z ciągnika siodłowego i naczepy wyposażony w opony tej gamy gwarantuje rzeczywiste oszczędności paliwa w transporcie dalekobieżnym. Wraz z Michelin X-Line Energy D2 315/70 R22.5, oponą na oś napędową klasy A oporów toczenia według europejskich norm etykietowania, Michelin oferuje przewoźnikom pierwszą kompletną gamę opon klasy AAA oporów toczenia na wszystkie osie. Michelin X-Line Energy F 385/55 R22.5 na oś prowadzącą i Michelin X-Line Energy T 385/55 R22.5 na osie naczep również otrzymały klasę A. W porównaniu do poprzedniej generacji opon Michelin X-Line Energy (klasy BBA) montaż nowej gamy na całym pojeździe pozwala zaoszczędzić do 1 litra paliwa na 100 km i obniżyć emisję CO2 o 2,66 kg. Średnia oszczędność paliwa z tego tytułu wyniesie 1610 euro w pierwszym życiu opony (przed pogłębianiem i bieżnikowaniem). Wraz z oszczędnościami na paliwie opony zachowują pozostałe osiągi opon Michelin, czyli przebieg w kilometrach oraz bezpieczeństwo użytkowania. Opony gamy Michelin X-Line Energy klasy AAA na wszystkie osie - prowadzącą, napędową i wleczoną - powstały w oparciu o innowacyjne technologie: 1) Regenion. Elementy rzeźby bieżnika uzyskane w wulkanizacji w formach wydrukowanych w technologii 3D regenerują się z każdym kilometrem, zapewniając optymalną przyczepność opony w każdych warunkach przez cały okres jej użytkowania. Wraz ze zużywaniem się bieżnika odsłaniają się w nim nowe rowki gwarantujące nieprzerwaną mobilność; 2) Silicion - innowacyjna mieszanka gumy. Pierwsze opony ciężarowe zawierające krzemionkę w bieżniku, która znacząco zmniejsza opór toczenia opony oraz obniża zużycie paliwa pojazdu; 3) Infinicoil. Kord stalowy o długości aż do 400 metrów nawinięty wzdłuż osi toczenia opony tworzy opasanie zwiększające stabilność opony w całym okresie eksploatacyjnym. Opona z tą technologią cechuje się większą wytrzymałością, wyższym indeksem nośności i większym bezpieczeństwem użytkowania w trudnych warunkach drogowych; 4) Carbion. Mieszanka gumy powstała w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie ciekłej. Charakteryzuje się większą jednorodnością z korzyścią dla trwałości. www.ciezarowki.michelin.pl

 

SATOYA

ST-082-3

Opona całoroczna do stosowania na osiach przyczep i naczep. Formy rowków różnej szerokości skutecznie odwadniają bieżnik i umożliwiają doskonałą przyczepność do drogi. Stalowe opasanie o sztywniejszej, trójkątnej konstrukcji zapewnia mniejsze nagrzewanie, a dzięki niskim oporom toczenia spada zużycie paliwa. Innowacyjna mieszanka gumy zapewnia wysokie przebiegi i długą żywotność. Zwiększona powierzchnia styku gwarantuje długie i równomierne zużycie. Opona do zastosowania na drogach krajowych i regionalnych. Dostępna w rozmiarze 385/65 R22.5 ST-082-3.

 

 

 

ST-084

Opona ciężarowa przeznaczona do stosowania na osiach przyczep i naczep. Wzór bieżnika o pięciu falistych rowkach zwiększa żywotność, sprzyja długiemu równomiernemu zużyciu i jest odporny na uszkodzenia. Nowy typ opasania stalowego o sztywniejszej, trójkątnej konstrukcji zapewnia mniejsze nagrzewanie, zużycia paliwa i niskie opory toczenia. Natomiast innowacyjna mieszanka gumy zapewnia wysokie przebiegi i długą żywotność. Opona ma zastosowanie na drogach krajowych i regionalnych. Dostępna w rozmiarze 385/65 R22.5 ST-084.

 

 

 

SD-062

Całoroczna opona do ciężarówek przeznaczona do stosowania na osi napędowej. Nowy typ opasania stalowego o sztywniejszej, trójkątnej konstrukcji zapewnia mniejsze nagrzewanie. Dzięki niskim oporom toczenia zapewnia oszczędność paliwa i bardzo długą żywotność. Dzięki specjalnie zaprojektowanej rzeźbie bieżnika SD-062 zapewnia większą powierzchnię styku, doskonałą przyczepność i wysoką odporność na uszkodzenia. Sprzyja to długim przebiegom i zapewnia równomierne zużycie. Doskonała kierowalność na mokrej i suchej nawierzchni. Przyczepność we wszystkich warunkach pogodowych. 315/70 R22,5 SD-062, 315/70 R22,5 SD-062-2, 315/70 R22,5 SD-062-3, 315/80 R22,5 SD-062

 

 

 

ST-080

Przeznaczona do zastosowania na osiach przyczep i naczep. Nowy typ opasania stalowego o sztywniejszej, trójkątnej konstrukcji zapewnia mniejsze nagrzewanie, a dzięki niskim oporom toczenia znacznie obniża zużycia paliwa. Innowacyjna mieszanka gumy zapewnia wysokie przebiegi i długą żywotność. Posiada oznaczenie M+S. 385/55 R22.5 ST-080. www.satoya-tire.com/?lang=pl

 

 

Zobacz cały numer PO 6/146 (Czerwiec 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń