2017-01-25

Innowacje Boscha w Detroit

 

Podczas targów North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit firma Bosch zaprezentowała elektryczny układ przeniesienia napędu na osie (eAxle). Obecnie układ napędowy do pojazdów elektrycznych i hybrydowych składa się z pojedynczych podzespołów. W przyszłości, elektryczny układ przeniesienia napędu na osie tej marki połączy w jednej obudowie przekładnię główną, silnik elektryczny oraz elektronikę mocy.

Takie rozwiązanie redukuje stopień złożoności elektrycznego układu przeniesienia napędu oraz pozwala zaoszczędzić do 10 procent na gabarytach i masie. Sprawia również, że układ staje się bardziej kompaktowy, efektywny i ekonomiczny. Dzięki temu, podczas produkcji można zrezygnować na przykład z wielu wtyczek, kabli, uszczelek i podpór. Cała konstrukcja jest tak zaprojektowana, że układ daje się skalować. Dzięki temu jest on dużo bardziej opłacalny dla producentów samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Thermo-management zwiększa zasięg

Stacja thermo-management, czyli zarządzania temperaturą, pokazuje, jak wykorzystując technologię Boscha można efektywnie regulować ogrzewanie i chłodzenie w pojeździe elektrycznym oraz zwiększyć nawet o 25 procent zasięg pojazdu (przede wszystkim w warunkach zimowych). Kompleksowa koncepcja zarządzania temperaturą w samochodach elektrycznych umożliwia energooszczędne oraz ekonomiczne ogrzewanie zimą i chłodzenie latem.

Postęp w pracach na rzecz rozwoju układów napędowych nie ogranicza się tylko do pojazdów elektrycznych. Także w przypadku silników spalinowych firma Bosch nadal wprowadza innowacje. Co drugi silnik na rynku amerykańskim jest obecnie wyposażony we wtrysk bezpośredni, a udział ten rośnie wraz z wprowadzeniem trzeciej generacji tej technologii. Nowa generacja może zapewnić nie tylko znaczną poprawę efektywności, ale także zmniejszenie emisji cząstek stałych i spalin. Dodatkowo przyczynia się do polepszenia akustyki i zmniejszenia ogólnego poziomu hałasu.

Kluczowa technologia w zautomatyzowanej jeździe

Oprócz rozwiązań związanych z napędem, Bosch zaprezentował na targach w Detroit również elektromechaniczną przekładnię kierowniczą (Electric Power Steering, EPS) oraz funkcję „fail-operational”, która umożliwia kierowcy lub autopilotowi samodzielne przełączenie się w tryb awaryjny. W przypadku pojedynczej awarii pozwala to zachować około 50 procent elektrycznego wspomagania kierownicy.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń