Po sukcesie najnowszych opon Dunlop RoadSmart III w niezależnych testach, marka zapowiedziała poszerzenie tej gamy o nowy produkt stworzony z myślą o rosnącym rynku wysokiej klasy skuterów turystycznych i sportowych. Model Dunlop RoadSmart III SC został zaprojektowany, aby zapewniać wysokie osiągi przez cały rok. Produkt ten jest pozycjonowany powyżej dobrze znanej serii ScootSmart w ofercie opon Dunlopa.
Najwyższy segment skuterów stał się popularny wśród osób, które poszukują wygodnego pojazdu do codziennego użytkowania, a jednocześnie chciałyby jeździć usportowioną i zwinną maszyną w stylu lekkiego motocykla sportowo-turystycznego. Tego rodzaju wymagania stawiają interesujące wyzwanie projektantom opon. Dlatego Dunlop postanowił połączyć sprawdzone technologie z nowymi, by sprostać tym wymogom.
Sprawdzone rozwiązania
W oponie RoadSmart III SC zastosowano ten sam wzór bieżnika iGT, co w RoadSmart III. Zapewnia on optymalne usuwanie wody i równomierne zużycie. Technologia (JLB) to kolejna, która została przejęta z opony sportowo-turystycznej. Jest to jednocześnie pierwsze w gamie opon do skuterów zastosowanie rozwiązania, które zapewnia stabilny obszar styku z nawierzchnią, ogranicza odkształcenia i nadmierne nagrzewanie ogumienia.
Nowa technologia
W RoadSmart III SC zastosowano nową technologię Dunlop - Camber Thrust Tuning (CTT), która umożliwia progresywne i łatwe pokonywanie zakrętów. Kiedy motocykl pochyla się w zakrętach, różnica kąta pochylenia koła między skręcającą oponą przednią a ustawioną na wprost oponą tylną może utrudniać skręcanie i prowadzenie. O ile zjawisko to może być pożądane w motocyklu sportowym, gdyż zwiększa czułość kierowania podczas jazdy z bardzo dużymi prędkościami, to w przypadku skuterów się nie sprawdza. W rezultacie technologia CTT zmniejsza siłę potrzebną do prowadzenia pojazdu. Dunlop dostosował kształt ściany bocznej opony w taki sposób, aby zwiększyć łatwość skręcania, co stanowi doskonałą zaletę dla miejskich użytkowników, którzy chcą pokonywać zakręty zwinnie i szybko.
Model RoadSmart III zdobył już uznanie w niezależnych testach. Magazyn Motorrad* opisał ją jako sportowo-turystyczną oponę, która „jest bardzo dobrze zrównoważona i daje wielką przyjemność z jazdy”, stwierdzając przy tym, że „Dunlop daje poczucie pewności na mokrych nawierzchniach”.
Dmitri Talboom, menadżer produktu na Europę w Dunlopie, jest przekonany, że dzięki poszerzeniu oferty o fabryczne wyposażenie wysokiej klasy skuterów, motocykliści przekonają się, że RoadSmart III SC to lider w swoim sektorze. - Łącząc sprawdzone technologie, takie jak bieżnik iGT i opasanie JLB z najnowszym rozwiązaniem Camber Thrust Tuning, jesteśmy pewni, że oferujemy optymalny wybór użytkownikom mocniejszych i usportowionych skuterów producentów, takich jak BMW, Kymco, Suzuki, SYM i Yamaha - zaznaczył D. Talboom.
Model RoadSmart III SC cieszy się uznaniem wiodącego producenta motocykli. Yamaha postanowiła wyposażyć Tmax 530 z rocznika 2017 w tę właśnie oponę.
Ogumienie RoadSmart III jest dostępne w dwóch rozmiarach przednich (120/70R14 i 120/70R15) oraz dwóch rozmiarach tylnych (160/60R14 i 160/60R15), które pasują do szerokiej grupy skuterów.
* Uwagi cytowane za Motorrad ReifenTest, wydanie 13/2016, data publikacji: czerwiec 2016
(ik)
Źródło i fot. Goodyear