2016-12-05

Bilstein do aut terenowych

 

Na początku listopada w Las Vegas odbyły się branżowe targi SEMA Show 2016. Firma Bilstein zaprezentowała na nich m.in. nowe rozwiązania do samochodów terenowych.

Wprowadzenie do oferty nowych amortyzatorów poprzedza seria testów. W dobie super wydajnych komputerów i projektowania cyfrowego, większość z nich przeprowadzana jest wirtualnie. Bilstein nie porzuca przy tym sprawdzianów w warunkach drogowych, co niekoniecznie musi oznaczać typowy tor doświadczalny.

Takim przykładem są nowe amortyzatory B8 8112 i B8 8100, które zostały zaprezentowane na tegorocznej edycji targów aftermarketowych SEMA Show. Zamontowano je w Toyocie Tacoma, która w drodze do Las Vegas pokonała 500 mil po bezdrożach Ameryki. Następnie, bez mycia i czyszczenia - ale dla lepszej ekspozycji amortyzatorów - ze zdjętymi kołami, zaparkowana została w centrum ekspozycji, stając się jedną z atrakcji tych targów.

Nowe amortyzatory należą do serii Performance, która jest przeznaczona do modyfikacji fabrycznego zawieszenia samochodu. W budowie amortyzatorów B8 8112 (przednia oś prezentowanej na SEMA Toyoty) wykorzystano opatentowaną technologię ZoneControl CR. Składa się ona z trzech stref ściskania (stąd w nazwie C, z języka angielskiego „Compression”) i dwóch odbicia (R = Rebound) wytwarzanych przez trzy niezależne tłoki. Dodatkowo, wyposażono je w system RCO, który ma za zadanie zapobiec powtórnemu odbiciu tłoka podczas hamowania. W efekcie poprawiono komfort jazdy w terenie.

Z kolei amortyzatory B8 8100 (tylna oś Toyoty) wyposażono w układ by-pass. To dodatkowe obejście pozwala na wytworzenie optymalnego tłumienia podczas ściskania i odbicia tłoka. W rezultacie pozwala to na lepszą przyczepność, w zależności od obciążenia tyłu pojazdu i nierówności drogi.

Na targach w Las Vegas marka zaprezentowała jeszcze dwie nowości do samochodów terenowych. To amortyzatory B8 5112 (w zestawie ze sprężynami) i B8 5162 (w zestawie ze sprężynami i dodatkowym zbiornikiem oleju), dzięki którym można na tyle zwiększyć skok zawieszenia, aby założyć nawet 35 calowe koła.

Amortyzatory Bilstein przeznaczone do off-roadu produkowane są w USA. Stamtąd, dla bezpieczeństwa, trafiają do Europy drogą morską, co znaczenie wydłuża czas oczekiwania na zamówione referencje. Dlatego też zdecydowano się na otwarcie w Niemczech dodatkowego magazynu, w którym dostępne - niemal od ręki - są najpopularniejsze referencje.

(ik)

Źródło i fot. Proautomotive

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń