2016-12-01

Kalendarz Pirelli w Paryżu

 

Kalendarz Pirelli 2017, stworzony przez Petera Lindbergha, jednego z najlepszych fotografów na świecie, został zaprezentowany 29 listopada w Paryżu. Biorąc pod uwagę fakt, że w niektórych latach Kalendarz Pirelli nie ukazał się, jest to już czterdzieste czwarte wydanie tej prestiżowej publikacji. Jak podkreśla autor zdjęć, The Cal na 2017 r. nie powstał wokół idealnego ciała, lecz wrażliwości i emocji modelek.

- W czasach, w których kobiety w mediach i wszędzie indziej są prezentowane jako ambasadorki doskonałości i młodości, pomyślałem, że ważne jest aby przypomnieć wszystkim, że istnieje również inny rodzaj piękna, bardziej realny i prawdziwy, nie zmanipulowany przez komercję czy jakieś inne interesy. Piękno, które mówi o indywidualności, o odwadze bycia sobą i twojej własnej wrażliwości - powiedział P. Lindberg

Fotograf wybrał tytuł „Emocjonalny”, aby podkreślić, że ideą stojącą za jego zdjęciami było „stworzenie kalendarza nie wokół idealnego ciała, lecz wrażliwości i emocji, rozebranie aż do samej duszy modelek, które w ten sposób stają się bardziej nagie niż wówczas gdy są rozebrane”.

Modelki i sceneria

Aby wyrazić swoją ideę naturalnego piękna i kobiecości, P. Lindbergh sfotografował 14 światowej sławy aktorek. Wśród nich znalazły się: Jessica Chastain, Penelope Cruz, Nicole Kidman, Rooney Mara, Helen Mirren, Julianne Moore, Lupita Nyong’o, Charlotte Rampling, Lea Seydoux, Uma Thurman, Alicia Vikander, Kate Winslet, Robin Wright oraz Zhang Ziyi. A także Anastasia Ignatova, profesor teorii politycznych na MGIMO - Moskiewskiego Uniwersytetu Państwowego im. Łomonosowa. Ten wybór jeszcze raz ujawnia zamiłowanie fotografa do kina, przez co wskazanie na the Cité du Cinéma na Saint Denis, jednego z najważniejszych studiów filmowych, w którym Kalendarz został zaprezentowany, na miejsce tradycyjnej gali stał się naturalny.

- Moim celem było przedstawić kobiety w inny sposób i zrobiłem to przez wybór aktorek, które odegrały ważną rolę w moim życiu, starając się zbliżyć do nich na ile to tylko możliwe, by zrobić zdjęcia - wyjaśnił fotograf. - Jako artysta czuję, że jestem odpowiedzialny za uwolnienie kobiety od idei wiecznej młodości i doskonałości. Ideał doskonałego piękna, promowany przez społeczeństwo jest po prostu nie możliwy do osiągnięcia.

Zdjęcia zostały wykonane w okresie od maja do czerwca tego roku w pięciu różnych lokalizacjach: w Berlinie, Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie i na plaży w Le Touquet we Francji. Rezultatem jest publikacja składająca się z 40 obrazów - z portretami i otoczeniem stworzonym nie w studio, ale w wielu zakątkach miast i otwartych plenerach. Dlatego widzimy na ulicach zarówno fast food i zniszczone hotele w centrum Los Angeles, jak i Times Square w Nowym Jorku, teatr Sophiensaele w Berlinie, poddasza w Nowym Jorku i Londynie czy plażę Le Touquet.

Pomysł na nowy projekt

P. Lindbergh znany jest z włączania w swoje obrazy elementów świata przemysłowego, w którym dorastał. Jego pierwotnym pomysłem było zaprezentowanie w Kalendarzu aspektów technologii i przemysłu, dlatego podczas pracy nad nim zebrał wiele fotografii w centrum przemysłowym Pirelli w Settimo Torinese, najbardziej zaawansowaną technologicznie fabryką należącą do koncernu. Doświadczenie to doprowadziło do serii zdjęć ze świata automatyki i innowacji, które okazały się być sugestywne i potężne - jak fotograf sam mówił w wywiadzie opublikowanym w czasopiśmie Pirelli World i dlatego podjęto decyzję by podzielić zdjęcia na dwa oddzielne tematy i wykorzystać te z fabryki do samodzielnego projektu nie mającego nic wspólnego z Kalendarzem.

Więcej w internecie

To, co dzieje się za kulisami, poza kadrem, historie i osobowości, można znaleźć na specjalnej stronie internetowej www.pirellicalendar.com. Ta niedawno odświeżona cyfrowa platforma, dzięki filmom, fotografiom i różnorodnym ekskluzywnym wywiadom, umożliwia odwiedzającym zagłębienie się w ponad 50-letnią historię The Cal™. Daje również możliwość poznania kulis powstawania nowego kalendarza oraz podążania krok po kroku wraz z jego autorem Peterem Lindberghiem, w narodzinach The Cal 2017.

Za sprawą najnowszej edycji, która ukazała się w rok po wydaniu The Cal™ autorstwa Annie Leibovitz, niemiecki fotograf stał się jedynym, który został poproszony o stworzenie zdjęć do tej prestiżowej publikacji po raz trzeci. P. Lindberg stworzył zdjęcia do Kalendarza w 1996 r. na pustyni El Mirage w Kalifornii oraz zdjęcia do Kalendarza w 2002 r. w Paramount Pictures w Los Angeles. W 2014 r. ponownie Lindbergh, wraz z Patrickiem Demarchelier, wziął udział w przygotowaniu zdjęć z okazji 50-lecia Kalendarza, który po raz pierwszy ukazał się w 1964 r.

Źródło i fot. PR Kwadrat, Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń