2016-11-22

Nowa opona torowa Dunlopa

 

Dunlop opracował i przetestował nową oponę torową dopuszczoną do ruchu drogowego - GP Racer D212. Nowe ogumienie ma zastąpić znany na rynku model Dunlop GP Racer D211. Nowość Dunlopa pojawi się w sprzedaży w 2017 r.

Nowy produkt przeszedł ekstremalny program testów obejmujący jedne z najtrudniejszych wyścigów na świecie. Głównym celem marki było przygotowanie ogumienia zapewniającego zachwycające właściwości prowadzenia, a zrealizowane próby potwierdziły sukces w tej dziedzinie. Oprócz prób na zamkniętych torach Dunlop zorganizował publiczny sprawdzian możliwości GP Racer D212. Na prototypowych oponach jeździli zawodnicy startujący w 12-godzinnym wyścigu Portimao i 24-godzinnych zawodach w Barcelonie. Dodatkowo ogumienie z ostateczną, przedprodukcyjną wersją bieżnika wykorzystano w tegorocznym Bol d’Or. Ostatnim publicznym testem pierwszej produkcyjnej już wersji opony GP Racer D212 była finałowa runda Mistrzostw Francji klasy Superbike, w której Lucas Mahias sięgnął po zwycięstwo w obu wyścigach Supersport na motocyklu Yamaha GMT94.

D212 GP Racer wyróżnia się kilkoma rozwiązaniami technicznymi sprawdzonymi w warunkach wyścigowych, w tym:

  • nową mieszanką typu Multi-Tread zaprojektowaną dla większej trwałości, krótszego czasu nagrzewania i maksymalnej trakcji;
  • rewolucyjnym systemem NTEC, umożliwiającym dostosowanie ciśnienia dla osiągnięcia optymalnych parametrów na drodze i torze;
  • nowo opracowany profil przedni i tylny, poprawiający zwinność motocykla, dzięki czemu daje większe poczucie pewności.

Opracowując nowy model, Dunlop korzystał z wiedzy pozyskanej podczas projektowania profesjonalnej opony wyścigowej GP Pro D212. To właśnie na tym ogumieniu Michael Dunlop osiągnął rekord prędkości wynoszący 211 km/godz. w wyścigu Isle of Man TT w 2013 r., jadąc szybciej niż na motocyklu klasy superbike na oponach typu slick.

Firma postanowiła przetestować końcowy produkt w wyścigach długodystansowych ze względu na różnorodność torów wykorzystywanych w tej serii. Mieszankę dla tego rodzaju zawodów testowano na torze Montmelo, który charakteryzuje się długimi zakrętami, a wysokie temperatury utrzymujące się podczas 24-godzinnego wyścigu w Barcelonie stanowią poważne wyzwanie dla trwałości opon. Tor Bol d’Or zapewnia doskonałe warunki do testowania hamowania przy wysokich prędkościach i stabilności po szybkiej prostej Mistral. 12-godzinny wyścig w Portimao słynie z dużych obciążeń ze względu na częste zmiany kierunku i wysokości. Tutaj nowy przedni profil opony zapewnił łatwiejsze prowadzenie niż poprzedni model.

Opona GP Racer D212 wejdzie do sprzedaży w Europie w styczniu 2017 r. W asortymencie znajdzie się jeden rozmiar opony przedniej i cztery rozmiary opony tylnej.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń