2016-11-15

Zimowe Goodyeary do SUV-ów

 

Od 2012 r. notowany jest dynamiczny wzrost sprzedaży aut klasy SUV oraz pojazdów z napędem 4x4 w regionie EMEA1, a prognozy na kolejne lata mówią o kontynuacji tego trendu. Z myślą o tego typu pojazdach Goodyear oferuje ogumienie, które zapewnia odpowiednie właściwości jezdne w zimowych warunkach pogodowych.

Więcej SUV-ów w Europie

Dane Motoring Research2 wykazują, że liczba tego rodzaju aut wzrosła w ubiegłym roku o 24 proc. i po raz pierwszy jest to najlepiej sprzedający się segment w Europie. Według Marcina Nowomiejskiego z Grupy Goodyear, ten boom ma kilka przyczyn: niższe koszty, niższe ceny paliw, wszechstronność tego typu pojazdów oraz dobra manewrowość. Wielu konsumentów kupuje też samochody klasy SUV ze względu na styl, szczególnie, że wiele marek prezentuje obecnie nowe modele.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rynku, Goodyear wprowadza nową oponę przeznaczoną dla aut klasy SUV: UltraGrip Performance SUV Gen-1. Poprzez rozszerzenie swojego portfolio marka spodziewa się zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na tego typu ogumienie. Od czasu wprowadzenia na rynek w 1971 r. pierwszych modeli z rodziny Goodyear UltraGrip, inżynierowie stale ulepszają technologie i innowacje, dzięki którym amerykański koncern od 45 lat pozostaje jednym z liderów na rynku opon zimowych.

                           

Poprawiona przyczepność

Ze względu na gabaryty, kierowcy SUV-ów czują się w nich bezpieczniej i często mają błędne przekonanie, że nie potrzebują opon zimowych. Tymczasem pojazdy tej klasy są cięższe oraz posiadają wyżej położony środek ciężkości niż samochody osobowe. W rezultacie na opony oddziałują większe siły, a hamowanie i kierowanie stanowią większe wyzwanie. Marka Goodyear rozwiązała ten problem.

- Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zarówno w dziedzinie opon do SUV-ów, jak i najwyższej klasy zimowego ogumienia, aby wzbogacić wielokrotnie nagradzaną serię UltraGrip Performance w produkt do tego rodzaju pojazdów - powiedział Martijn de Jonge, dyrektor marek opon osobowych Grupy Goodyear w regionie EMEA. - Dzięki zmodyfikowanej konstrukcji, UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewnia większą przyczepność3 i pomaga zwiększyć bezpieczeństwo jazdy w zimowych warunkach drogowych.

Rozwiązania zastosowane w UltraGrip Performance SUV Gen-1

  • samoblokujące się lamele i wzór bieżnika składają się na system 3D-BIS (3D Block Interlocking System), zapewniający lepszą równowagę między przyczepnością na suchych nawierzchniach, a osiągami na śniegu;
  • zoptymalizowany pod kątem SUV-ów układ lameli, teraz ustawionych równolegle do krawędzi klocków w środkowej części bieżnika, poprawia przyczepność, hamowanie oraz trakcję na śniegu i oblodzonych drogach;
  • dzięki technologii ActiveGrip, poszerzona powierzchnia styku z drogą zwiększa przyczepność i poprawia parametry hamowania; więcej gumy na drodze to większy styk z jej powierzchnią, co ma bezpośrednie przełożenie na poprawę stabilności;
  • ostatnia z zastosowanych innowacji, wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance) informuje kierowcę o rekomendowanym momencie wymiany opony na nową, aby zapewnić optymalne zimowe osiągi.

Wyniki testów

Opona Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 uzyskała dobre wyniki w testach TÜV4  na hamowanie na mokrych, suchych, oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach. Moel uzyskał nastę[pujące rezultaty:

  • droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 1,9 metra (wynik lepszy o 7 proc.);
  • droga hamowania na suchej nawierzchni krótsza o 2,3 metra (wynik lepszy o 5 proc.);
  • parametry hamowania lepsze o 4 proc. na oblodzonych nawierzchniach;
  • parametry hamowania lepsze o 2 proc. na zaśnieżonych nawierzchniach - drugi najlepszy wynik hamowania na śniegu spośród wszystkich testowanych opon.

 

Opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 są dostępne w szesnastu rozmiarach. Poniższa tabela przedstawia przykłady zastosowań.

Rozmiar opony

Przykładowe zastosowania

235/55R19 105V XL

Land Rover Discovery Sport, Land Rover Evoque, Range Rover

235/60R17 102H

Jeep Cherokee, Opel Antara

235/65R17 108H XL

Range Rover Sport, Porsche Cayenne,Volkswagen Touareg

215/60R17 96H

Audi Q3, Jeep Renegade, Renault Kadjar, BMW X3, Jeep Patriot, Nissan X-Trail, Volkswagen Tiguan

215/70R16 100T

Opel Antara

225/60R17 103V XL

Lexus RX, BMW X1, BMW X3, BMW X4

225/65R17 102H

Audi Q5, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Lexus NX

235/60R18 107H XL

Audi Q7, Land Rover Discovery Sport, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg

255/50R19 107V XL

BMW X5, BMW X6, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg

255/55R18 109H XL

BMW X5, Land Rover Discovery, Volkswagen Touareg, Mercedes-Benz G Class

255/55R19 111V XL

Land Rover Discovery 4, Range Rover

275/40R20 106V XL

Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo

275/45R20 110V XL

Audi Q7, Mercedes-Benz GL, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg

275/45R21 110V XL

Range Rover

235/65R17 104H

Audi Q5, BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Jeep Cherokee, Jeep Commander

255/55R18 109V XL

Audi Q7, BMW X5, Range Rover Sport, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg

 

1) Global Insights / IHS EMEA 2015. SUV / 4x4 Production and Car Park Evolution EMEA 2012-2022

2) http://www.jato.com/wp-content/uploads/2016/02/Europe-by-Segments-Release-FY2015.pdf

3) w porównaniu ze wcześniejszym modelem Goodyear Ultragrip +SUV

4) W porównaniu do średnich osiągów trzech najnowszych produktów głównych konkurentów w segmencie zimowych opon SUV HP. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w lutym i marcu 2016 na zlecenie Goodyear Dunlop. Nowe opony zimowe SUV HP, rozmiar opony: 235/65 R17; Samochód testowy: Audi Q5; miejsce testów: Mireval (F), Saariselkä (FIN); raport nr 713074748 -02

(ik)

 Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń