2016-11-04

Nowości Continentala

 

Na wrześniowych targach IAA w Hanowerze Continental zademonstrował dwie nowe linie opon ciężarowych na oś kierowaną i napędową. Gama Conti EfficientPro jest przeznaczona do autostradowego transportu dalekobieżnego oraz umożliwia uzyskanie maksymalnej efektywności paliwowej. Natomiast Conti LightPro to seria przeznaczona do transportu ropy naftowej oferująca prawie o 80 kg większą nośność cystern.

Opony Conti EfficientPro na oś kierowaną i napędową opracowano specjalnie do transportu dalekobieżnego. Znacznie ograniczone opory toczenia, w porównaniu z modelem Conti EcoPlus, gwarantują zużycie paliwa obniżone o 0,64 litra na 100 kilometrów1. Przy rocznym przebiegu 120 tys. kilometrów flota może zaoszczędzić dzięki oponom Conti EfficientPro około 750 litrów paliwa i tym samym zmniejszyć roczną emisję CO2 o ponad 2 tony. Użycie specjalnych mieszanek gumowych, zastosowanie wielowarstwowej konstrukcji bieżnika oraz zoptymalizowane opory toczenia, pozwoliły na przyznanie Conti EfficientPro oceny „A” na unijnej etykiecie, co oznacza najwyższy stopień efektywności paliwowej. Firmy transportowe montujące opony z tej serii na osi kierowanej i napędowej oraz oponę Conti EcoPlus HT3 na osi naczepowej, mogą wyposażyć swoje pojazdy na wszystkich osiach w ogumienie z oceną „A” na unijnej etykiecie. Aktualnie opona Conti EfficientPro jest wykorzystywana głównie na pierwszy montaż. Na rynku wtórnym będzie dostępna w pierwszej połowie 2017 r.

Natomiast seria Conti LightPro to pierwsze opony producenta o ograniczonej masie, opracowane specjalnie do użytku w cysternach do transportu cieczy, a w szczególności paliw. W przypadku tego segmentu transportu kluczowe jest bezpieczeństwo. Lżejsze opony oznaczają znaczne powiększenie nośności, a dzięki niższej masie własnej opon, cysterny mogą przewieźć więcej cieczy bez przekraczania dopuszczalnej masy całkowitej. Po zamontowaniu na wszystkich osiach (kierowanej, napędowej i na osi naczepowej), opony ograniczają masę całkowitą pojazdu o około 80 kg w stosunku do opon Conti Hybrid. Wyższa ładowność i niższe zużycie paliwa zwiększają więc efektywność kosztową nawet o 900 euro2 rocznie na przestrzeni całego okresu eksploatacji ogumienia. Większą redukcję masy można uzyskać stosując opony Conti LightPro w połączeniu z amortyzatorami pneumatycznymi Continental o ograniczonej masie. Formowane wtryskowo tłoki dodatkowo zwiększają nośność o około 12 kilogramów na każdą z osi, a w porównaniu z tradycyjnymi tłokami stalowymi wykorzystanie specjalnego tworzywa sztucznego oznacza nawet o 75 proc. mniejszą masę.

1) Kalkulacja na przykładzie 40-tonowego ciągnika z naczepą z zamontowanymi na osiach kierowanej i napędowej oponami Conti EfficientPro oraz oponami Conti EcoPlus na osi naczepy, przy rocznym przebiegu 120 tys. km

2) Kalkulacja na przykładzie 40-tonowej cysterny wykorzystywanej do transportu cieczy przy rocznym przebiegu 120 000 km

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń