W odpowiedzi na wzrost znaczenia efektywności paliwowej i długości przebiegów dla kierowców indywidualnych i flotowych1 Goodyear, wprowadza na rynek opony EfficientGrip Cargo przeznaczone do lekkich ciężarówek. Uzyskanie lepszych parametrów jest możliwe dzięki zastosowaniu nowej mieszanki krzemionkowej i poprawionej charakterystyki zużycia bieżnika. Nowy produkt jest już dostępny na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Dłuższa jazda na jednym komplecie opon
Aby zaoferować dłuższe przebiegi2, w oponie EfficientGrip Cargo wprowadzono dwie innowacje. Nowa mieszanka krzemionki w bieżniku zwiększa odporność ogumienia na zużycie i poprawia trakcję na mokrych nawierzchniach. Zaprojektowany od nowa wzór bieżnika optymalizuje sztywność opony i sprawia, że ciśnienie w niej rozkłada się bardziej równomiernie, zapewniając tym samym lepszą styczność gumy z drogą. Dzięki tym zmianom floty mogą przejechać nawet 10 tys. kilometrów więcej2.
Większa oszczędność paliwa
Dzięki zastosowaniu sztywniejszej mieszanki bazowej i dodaniu specjalnej warstwy chłodzącej, opona wytwarza mniej ciepła niż poprzedni model, co przekłada się na zmniejszenie oporów toczenia o 18 proc.3.
- EfficientGrip Cargo daje flotom lekkich ciężarówek to, czego potrzebują najbardziej: efektywnej kosztowo opony, która wystarcza na dłużej - powiedział Martijn de Jonge, dyrektor marek opon użytkowych Grupy Goodyear w regionie EMEA. - Spędzając większość czasu w trasie, kierowcy tego rodzaju pojazdów cenią długie przebiegi. Ponadto biorąc pod uwagę długość kursów, bardzo ważna jest również efektywność paliwowa, która pozwala spełniać wymogi zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne.
Nowy model już teraz spełnia wytyczne unijnych przepisów, które wejdą w życie w listopadzie 2018 r. w zakresie europejskiej etykiety, szczególnie jeśli chodzi o poziom hałasu zewnętrznego, oporów toczenia i trakcji na mokrej nawierzchni.
Do maja 2017 r. dostępnych będzie 28 rozmiarów, które pokryją 82 proc. rynku opon.
Dostępne od |
Rozmiar |
Dostępne od |
Rozmiar |
wrzesień 2016 |
225/75R16C – 118/116R |
styczeń 2017 |
185/75R16C – 104/102R |
|
225/75R16C – 121/120R |
|
195R14C – 106/104S |
październik 2016 |
175/75R16C – 101/99R |
|
205/70R15C – 106/104S |
|
185R14C – 102/100R |
|
205/75R16C – 110/108R |
|
195/60R16C – 99/97H |
|
215/60R16C – 103/101T |
|
195/65R16C - 104/102T |
|
215/65R16C – 106/104T |
|
195/70R15C – 104/102S |
|
215/65R16C – 109/107T |
|
195/75R16C – 107/105T |
|
225/65R16C – 112/110T |
|
205/65R15C – 102/100T |
luty 2017 |
185/75R14C – 102/100R1 |
|
205/65R16C – 103/101T |
|
205/75R16C – 113/111R |
|
205/65R16C – 107/105T |
marzec 2017 |
225/70R15C – 112/110S |
|
215/70R15C – 109/107S |
kwiecień 2017 |
215/60R17C – 109/107T |
|
215/75R16C – 113/111R |
maj 2017 |
225/55R17C – 104/102H |
|
215/75R16C – 116/114R |
|
|
|
235/65R16C – 115/113S |
|
|
1) Źródło: TGI TMS Consumer Segmentation, badanie przeprowadzone w Niemczech, Afryce Południowej i Francji w roku 2014
2) W porównaniu z poprzednim modelem
3) W oparciu o wyniki wewnętrznego testu oporów toczenia, względna różnica osiągów między oponami 215/75R16C 113/111R Goodyear Cargo G26 a Goodyear Efficientgrip Cargo (2015)
(ik)
Źródło i fot. Goodyear