2016-10-26

Nowe Goodyeary dla flot

 

W odpowiedzi na wzrost znaczenia efektywności paliwowej i długości przebiegów dla kierowców indywidualnych i flotowych1 Goodyear, wprowadza na rynek opony EfficientGrip Cargo przeznaczone do lekkich ciężarówek. Uzyskanie lepszych parametrów jest możliwe dzięki zastosowaniu nowej mieszanki krzemionkowej i poprawionej charakterystyki zużycia bieżnika. Nowy produkt jest już dostępny na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Dłuższa jazda na jednym komplecie opon

Aby zaoferować dłuższe przebiegi2, w oponie EfficientGrip Cargo wprowadzono dwie innowacje. Nowa mieszanka krzemionki w bieżniku zwiększa odporność ogumienia na zużycie i poprawia trakcję na mokrych nawierzchniach. Zaprojektowany od nowa wzór bieżnika optymalizuje sztywność opony i sprawia, że ciśnienie w niej rozkłada się bardziej równomiernie, zapewniając tym samym lepszą styczność gumy z drogą. Dzięki tym zmianom floty mogą przejechać nawet 10 tys. kilometrów więcej2.

Większa oszczędność paliwa

Dzięki zastosowaniu sztywniejszej mieszanki bazowej i dodaniu specjalnej warstwy chłodzącej, opona wytwarza mniej ciepła niż poprzedni model, co przekłada się na zmniejszenie oporów toczenia o 18 proc.3.

- EfficientGrip Cargo daje flotom lekkich ciężarówek to, czego potrzebują najbardziej: efektywnej kosztowo opony, która wystarcza na dłużej - powiedział Martijn de Jonge, dyrektor marek opon użytkowych Grupy Goodyear w regionie EMEA. - Spędzając większość czasu w trasie, kierowcy tego rodzaju pojazdów cenią długie przebiegi. Ponadto biorąc pod uwagę długość kursów, bardzo ważna jest również efektywność paliwowa, która pozwala spełniać wymogi zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne.

Nowy model już teraz spełnia wytyczne unijnych przepisów, które wejdą w życie w listopadzie 2018 r. w zakresie europejskiej etykiety, szczególnie jeśli chodzi o poziom hałasu zewnętrznego, oporów toczenia i trakcji na mokrej nawierzchni.

Do maja 2017 r. dostępnych będzie 28 rozmiarów, które pokryją 82 proc. rynku opon.

Dostępne od

Rozmiar

Dostępne od

Rozmiar

wrzesień 2016

225/75R16C – 118/116R

styczeń 2017

185/75R16C – 104/102R

 

225/75R16C – 121/120R

 

195R14C – 106/104S

październik 2016

175/75R16C – 101/99R

 

205/70R15C – 106/104S

 

185R14C – 102/100R

 

205/75R16C – 110/108R

 

195/60R16C – 99/97H

 

215/60R16C – 103/101T

 

195/65R16C - 104/102T

 

215/65R16C – 106/104T

 

195/70R15C – 104/102S

 

215/65R16C – 109/107T

 

195/75R16C – 107/105T

 

225/65R16C – 112/110T

 

205/65R15C – 102/100T

luty 2017

185/75R14C – 102/100R1

 

205/65R16C – 103/101T

 

205/75R16C – 113/111R

 

205/65R16C – 107/105T

marzec 2017

225/70R15C – 112/110S

 

215/70R15C – 109/107S

kwiecień 2017

215/60R17C – 109/107T

 

215/75R16C – 113/111R

maj 2017

225/55R17C – 104/102H

 

215/75R16C – 116/114R

 

 

 

235/65R16C – 115/113S

 

 

 

1) Źródło: TGI TMS Consumer Segmentation, badanie przeprowadzone w Niemczech, Afryce Południowej i Francji w roku 2014

2) W porównaniu z poprzednim modelem

3)  W oparciu o wyniki wewnętrznego testu oporów toczenia, względna różnica osiągów między oponami 215/75R16C 113/111R Goodyear Cargo G26 a Goodyear Efficientgrip Cargo (2015)

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń