2016-09-08

Szkolenie dla firm transportowych

 

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka zaprasza przedstawicieli branży TSL do udziału w praktycznym szkoleniu warsztatowym pt. „Wynagrodzenie minimalne kierowców - Francja, Niemcy. Kontrole PiP”, które odbędzie się 29 września w Warszawie.

Do udziału w spotkaniu organizatorzy zachęcają w szczególności właścicieli firm, osoby zarządzające transportem, kierowników transportu oraz osoby odpowiedzialne za planowanie i analizę czasu pracy kierowców. Szkolenie odbędzie się 29 września, w godzinach 10-16 w siedzibie Wydawnictwa Wiedza i Praktyka w Warszawie.

Podczas kursu poruszane będą m.in. następujące zagadnienia:

1. Kontrola i zadania Państwowej Inspekcji Pracy:

  • zmiany dotyczące zasad kontroli Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie umów cywilnoprawnych,
  • planowane zmiany w zakresie podejścia Państwowej Inspekcji Pracy do kwestii związanych z niemiecką minimalną krajową MiLoG,
  • nowelizacja Kodeksu Pracy w zakresie umów zawieranych na czas określony - zmiany od lutego br.,
  • kto podlega kontroli Państwowej Inspekcji Pracy,
  • zakres kontroli PIP, różnice w stosunku do kontroli ITD.,
  • uprawnienia Inspektora PIP,
  • lista obszarów sprawdzanych przez PIP podczas kontroli w przedsiębiorstwie,
  • symulacja przeprowadzenia kontroli przez inspektora PIP,
  • akta osobowe pracowników,
  • specyficzne dokumenty, które muszą znaleźć się w aktach osobowych kierowców,
  • nowelizacja Kodeksu Pracy w zakresie badań kierowców,
  • kontrola PIP w zakresie legalności zatrudnienia i wynagrodzenia,
  • rozkład, wymiar, system czasu pracy i długości okresów rozliczeniowych,
  • kontrola PIP w zakresie czasów jazdy, postoju, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców,
  • jak wypłacać należności z tytułu podróży służbowych kierowcy zgodnie z aktualnymi wytycznymi PIP,
  • stanowiska Głównego Inspektoratu Pracy dotyczące czasu pracy kierowców.

2. Rozliczanie czasu pracy kierowców:

  • wytyczne w zakresie zaliczania do czasu pracy kierowcy czynności, takich jak włożenie/wyjęcie karty kierowcy/wykresówki z/do tachografu oraz określenie kraju rozpoczęcia/zakończenia w tachografie cyfrowym,
  • po co tworzyć ewidencję czasu pracy kierowców oraz przykład poprawnej ewidencji,
  • przerwy na odpoczynek w czasie pracy i w czasie jazdy czyli jak pogodzić przepisy „kadrowe” z „drogowymi”,
  • harmonogramy czasu pracy dla kierowców (czy trzeba je tworzyć?),
  • nieuzasadnione postoje kierowców (jak pominąć je przy rozliczaniu czasu pracy),
  • rodzaje aktywności kierowcy zaliczane do czasu pracy,
  • przykłady prawidłowego rozliczenia kierowcy w oparciu o zapisy tachografu,
  • porównanie wysokości wypłaty wraz z dodatkami dla kierowcy zatrudnionego w różnych systemach czasu pracy i różnych  długościach okresu rozliczeniowego przy tej samej ilości pracy,
  • pora nocna dla kierowcy (4 godziny czy 8 godzin?),
  • konsekwencje naruszenia doby pracowniczej przez kierowców,
  • indywidualny rozkład czasu pracy dla kierowcy,
  • rekompensowanie pracy w niedziele i święta,
  • nadgodziny dobowe i średniotygodniowe,
  • dopuszczalny limit godzin nadliczbowych w roku kalendarzowym,
  • udzielanie czasu wolnego za nadgodziny na wniosek i bez wniosku pracownika,
  • wprowadzanie dłuższych okresów rozliczeniowych czasu pracy z zachowaniem wymogów formalnych,
  • przestrzeganie przepisów o dyżurach, wynagrodzenie za czas dyżuru,
  • wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych i w porze nocnej,
  • najczęstsze i najbardziej kosztowne błędy przy rozliczaniu czasu pracy kierowców.

3. Wynagrodzenie minimalne za pracę na terenie Francji - Loi Macron:

  • wysokość francuskiej płacy minimalnej,
  • co kierowca powinien posiadać przy sobie w pojeździe,
  • premia za wysługę lat,
  • zaświadczenie o oddelegowaniu,
  • dokumenty wymagane podczas kontroli,
  • przedstawiciel zagranicznego przedsiębiorcy,
  • sankcje karne i administracyjne za naruszenie przepisów.

4. Wynagrodzenie minimalne za pracę na terenie Niemiec – MiLoG:

  • wysokość niemieckiej płacy minimalnej,
  • formularz zgłoszeniowy MiLoG,
  • ewidencjonowanie czasu pracy na terenie Niemiec,
  • dokumenty, które kierowca powinien posiadać przy sobie,
  • kto zajmuje sie kontrolowaniem przestrzegania przepisów ustawy,
  • sankcje karne i administracyjne za naruszenie przepisów niemieckiej ustawy,
  • szczegółowe omówienie pierwszych wyników kontroli MiLoG.

(ik)

Źródło: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka,

fot. Scania

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń