2016-09-23

Mobilny Bosch

 

Dział Mobility Solutions firmy Bosch rośnie dwa razy szybciej niż rynek. Aby móc dalej się rozwijać firma, obok rozwiązań w zakresie elektryfikacji pojazdów, ich automatyzacji i sieci internetowej, stawia na innowacyjne usługi związane z mobilnością jutra.

W tym roku wzrost działu Mobility Solutions wyniesie 5 proc. (wartość skorygowana o efekty zmian kursowych). Rozwija się więc lepiej niż globalna produkcja samochodów, która ma wzrosnąć o mniej niż 2 proc. Duża część wzrostu firmy pochodzi z rozwiązań przeznaczonych do pojazdów użytkowych - co czwarte euro pochodzi ze sprzedaży systemów do lekkich i ciężkich ciężarówek. Dzięki nowo powstałej jednostce „Commercial Vehicle and Off-Road“ firma planuje zintensyfikować swoje wysiłki w pracy nad rozwiązaniami dla zastosowań w autach ciężarowych i pojazdach typu off-highway. Oczekuje się, że sprzedaż w tym segmencie podwoi się w ciągu najbliższych dziesięciu lat.

Motywują nowe normy emisji

Nowe przepisy dotyczące emisji wywołały wzrost popytu na nowoczesne systemy zasilania diesli firmy Bosch. W rezultacie, samochody ciężarowe są dzisiaj bardziej przyjazne dla środowiska i spełniają standardy emisji norm Euro 6 także w realnych warunkach drogowych. Istnieją również plany wprowadzenia porównywalnych standardów emisji w dwóch regionach odnotowujących wzrosty - Chinach i Indiach. Do roku 2020 odsetek systemów Common-Rail, stosowanych w nowo produkowanych pojazdach użytkowych, wzrośnie na całym świecie z 70 do 90 proc. Kolejnym obszarem, gdzie Bosch odnotowuje wzrost, są systemy oczyszczania spalin. Przewiduje się, że sprzedaż grupy, oferującej takie systemy jak Denoxtronic, zwiększy się prawie dwukrotnie do końca dekady. Równolegle firma wprowadzi większą efektywność do układu napędowego. Poprzez realizację szeregu działań, na przykład elektryfikacji osprzętu jak pompa hydrauliczna, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10 proc. Oprócz systemów odzyskiwania ciepła, Bosch pracuje już nad napędem hybrydowym i gazowym, a tym samym nad koncepcją przyszłych napędów alternatywnych.

W kierunku zautomatyzowanej jazdy

Pojazdy użytkowe przyszłości będą poruszać się w sposób w pełni zautomatyzowany, ale stanie się to stopniowo, zaczynając od systemów wspomagania, które mają dostarczać kierowcom coraz większego wsparcia. Niektóre z nich, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne i ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu są już dziś obowiązkowe. W przyszłości, kierowcy ciężarówek będą również wspomagani przy zmianie pasa ruchu, skręcaniu czy manewrowaniu. Badania Bosch wskazują, że wszystkie te systemy pozwolą zapobiec 90 proc. wypadków połączonych z obrażeniami ciała, które są powodowane przez ciężarówki. Kluczem do zautomatyzowanej jazdy jest układ kierowniczy.

Firma przewiduje, że platooning, czyli jazda ciężarówek w konwoju na autostradzie, będzie gotowy do wprowadzenia na rynek do 2025 r. Jak może to wyglądać, Bosch prezentuje na rozpoczętych dziś targach IAA 2016 w ramach koncepcji „Vision X“.

Większa efektywność transportu

Zautomatyzowana jazda oznacza zarazem jazdę z połączeniem z siecią. W Europie i Ameryce Północnej każda nowa ciężarówka będzie od 2017 r. wyposażana w rozwiązania telematyczne. Bosch spełnia swoją rolę w tym obszarze oferując rozwiązanie Connectivity Control Unit. Koncern posiada również w asortymencie własną chmurę IoT Cloud (o czym piszemy w innej informacji), z której korzysta w celu realizacji inteligentnych usług, takich jak bezpieczny parking „Secure Truck Parking”. Od początku 2017 r. firmy logistyczne i kierowcy będą mogli korzystać z tej platformy rezerwacji w celu zamawiania bezpiecznych miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych wzdłuż autostrad. Ponadto w nadchodzącym roku firma uruchomi TraQ, rozwiązanie, które monitoruje ładunek przy użyciu zintegrowanych czujników mikromechanicznych.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń