NOWI W BRANŻY: Na wzór zachodni

Serwis ogumienia jako dodatkowa działalność Okoń Company z Orzysza

 

- Chcieliśmy na wzór zachodni mieć serwis ogumienia przy stacji paliw - mówi Robert Okuniewski z Okoń Company w Orzyszu (woj. warmińsko-mazurskie). - Serwis, który zajmowałby się również naprawami mechanicznymi, żeby klienci z trasy potrzebujący pomocy mogli znaleźć ją tutaj, bez odsyłania do innych warsztatów. W wakacje często przyjeżdżają turyści. Uszkodzenia ogumienia przytrafiają się na przykład podczas przejażdżek po leśnych drogach. 

Firma Okoń Company powstała w 2001 roku, jej właścicielem jest Tadeusz Okuniewski, ojciec Roberta. Jest znana w swoim regionie przede wszystkim z trzech stacji paliw Okoń - w Orzyszu przy ul. Olsztyńskiej 1, w Mikołajkach przy ul. Mrągowskiej 19 oraz w Nowogrodzie (woj. podlaskie),  Łomżyńska 20 a. Poza tym prowadzi w Orzyszu, niedaleko stacji paliw, market budowlany i sklep mięsno-spożywczy. Serwis ogumienia i mechaniczny znajduje się na stacji w Orzyszu z motelem i barem, znakomicie położonej przy skrzyżowaniach tras na Mrągowo i Olsztyn, na Giżycko oraz na Ełk i Augustów.

Serwis działa od czterech lat, mieści się z prawej strony obiektu (patrząc od ul. Olsztyńskiej), ma trzy stanowiska z podnośnikami. Stanowiska są uniwersalne, wykonuje się na nich prace i oponiarskie, i mechaniczne. Zatrudnienie to dwóch mężczyzn plus pan Robert kierujący częścią rodzinnego przedsiębiorstwa. Serwis przyjmuje samochody osobowe, dostawcze i busy, również te ponad 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej. Większe ciężarówki trafiają się sporadycznie. Nie chodzi o miejsce, bo Okoń przy Olszyńskiej w Orzyszu dysponuje dużym parkingiem, ale o brak sprzętu przystosowanego do tego rodzaju pojazdów.

Od godz. 7 do godz. 16 (w soboty do 15) jest czynny serwis ogumienia i mechaniczny, ale jeśli trzeba skończyć pracę przy samochodzie, nie ma problemu z niewielkim przedłużeniem czasu otwarcia. W sezonie wymiany opon R. Okuniewski stosuje system mieszany. Jest kolejka, ale jest też stanowisko dla umówionych klientów. Kierowcy mogą czekać w biurze, a także w dużym barze po drugiej stronie budynku stacji.

Marki przeróżne

R. Okuniewski nie wymienia żadnej dominującej w sprzedaży marki opon. Rozrzut panuje duży, a decyzje klientów zależą w dużej mierze od stanu portfela. Są więc kierowcy wybierający segment ekonomiczny, ale są i kupujący towar premium.

- Opony segmentu budżetowego nie są złym wyborem, można na nich z powodzeniem jeździć wiele lat - argumentuje R. Okuniewski. - Ważne jest też do jakiego mają być pojazdu. Moim zdaniem do 10-letniego i starszego auta nie ma sensu kupować opon premium. Na zimowe nie trzeba raczej nikogo namawiać. Bardziej na to, żeby przy wymianie nie zakładał łysego ogumienia, niezależnie od tego, czy chodzi o zimowe, czy letnie. Część klientów jeszcze myśli, że nowe ogumienie jest drogie, a to już dawno się zmieniło.

Opony plus usługa

Okoń Company współpracuje z dwiema hurtowniami, potrzebne opony - jeśli nie ma ich akurat na magazynie - są dostępne na drugi dzień. Która hurtownia tańsza, od tej bierze towar. A co z wyszczególnianiem kwoty za usługę?

- Kiedyś usługa była w cenie opon - potwierdza R. Okuniewski. - Wyszliśmy z tego, teraz podajmy cenę samego ogumienia. To łatwiejsze dla klienta, który porównuje ceny opon. Przy wliczonej wymianie komplet opon wychodzi drożej, a kupujący może nie brać pod uwagę, że ma w tym również usługę.

Standardowa przekładka kosztuje od 40 zł netto w przypadku stalowych obręczy i od 60 zł netto w przypadku aluminiowych. Naprawy zaczynają się od 10-20 zł netto, materiały różne, ale głównie Tip-Top. Pompowania azotem i przechowalni Okoń Company nie oferuje. Orzysz to niewielkie, 10-tysięczne miasto, a w takich miejscowościach ludzie mają piwnice, komórki itp. miejsca na opony i wiele innych rzeczy.

Więcej używanych

Okoń Company sprzedaje również używane opony, od dostawcy przywożącego je z zagranicy. R. Okuniewski widzi w nich potencjał, zresztą sami klienci pytają o używane. Zamierza w najbliższym czasie poszerzyć ofertę, musi to jednak być opłacalny biznes. Z kolei bieżnikowane ogumienie pochodzi z firmy Profil. Są na rynku tańsze, za to Profil gwarantuje dobrą jakość, nie ma reklamacji - podkreśla R. Okuniewski.

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Zobacz cały numer PO 9/137 (Wrzesień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia

Montażownica Variant Service

Sprzedam montażownicę Variant Service, bezłyżkowa z dodatkowym ramieniem, inflator, podnośnik pneumatyczny, LCD ...

więcej

Montażownica do kół motocyklowych

Mało używaną montażownicę do kół motocyklowych, samochodów, dostawczych sprzedam 

więcej

Opony używane hurt

Mam do sprzedania opony zimowe używane - kanał dystrybucji HURT. Opony zimowe, sprowadzane z krajów skandynawskich, wszystkie ...

więcej
/

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2018 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń