2016-08-24

Pirelli na Grand Prix Belgii

 

Po krótkiej letniej przerwie Formuła 1 wraca do akcji na jednym z najsłynniejszych torów - Spa-Francorchamps w Belgii. Na mocno obciążającą ogumienie najdłuższą pętlę w kalendarzu, liczącą 7,004 kilometra, przygotowano pośrednie, miękkie i supermiękkie opony P Zero. Grand Prix Belgii odbędzie się w dniach 26-28 sierpnia.

Tor Spa-Francorchamps stawia naprawdę zróżnicowane wymagania przed ogumieniem, a co za tym idzie, także przed ekipami oraz kierowcami. Historyczny obiekt w Ardenach słynie ze zmiennej pogody, a tutejszy specyficzny mikroklimat zapewnia dodatkowy parametr do rozważenia dla zespołowych strategów.

Charakterystyka toru:

  • długie i szybkie zakręty sprawiają, że obciążenie ogumienia należy do największych w sezonie,
  • zmiana wysokości wytwarza także siły działające w osi pionowej, w takich miejscach jak zjazd do Eau Rouge,
  • deszcz jest dość prawdopodobnym scenariuszem, ale często pada na jednej części toru, podczas gdy reszta pozostaje sucha,
  • w ustawieniach trzeba dobrać kompromis pomiędzy niskim poziomem oporu na prostych oraz dociskiem w zakrętach: nie jest to proste,
  • nie brakuje tu dogodnych miejsc do wyprzedzania, więc możliwości strategiczne są dość otwarte.

Trzy nominowane mieszanki:

  • pośrednia „biała” - jeden obowiązkowy zestaw musi być dostępny na wyścig, mieszanka pracująca w niskim zakresie temperatur,
  • miękka „żółta” - kolejny obowiązkowy zestaw, powinna odegrać rolę w wyścigu, ale nie jest idealna na długie przejazdy,
  • supermiękka „czerwona” - do wykorzystania w kwalifikacjach, jej podstawowym zadaniem jest zapewnianie osiągów, a nie trwałości.

W ubiegłym roku Lewis Hamilton odniósł łatwe zwycięstwo po jeździe na dwa pit stopy, zjeżdżając na 13. i 30. okrążeniu. Najlepszą alternatywną strategię obrał Max Verstappen, który zajął ósme miejsce po starcie z 18. pola, jadąc na trzy pit stopy i wyprzedzając kilku rywali na torze.

W tym roku nie ma większych zmian w układzie pętli oraz infrastrukturze toru Spa-Francorchamps. W rywalizacji zadebiutuje Esteban Ocon jako etatowy kierowca Formuły 1, zastępując Rio Haryanto w zespole Manor.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń