W tym roku na wybranych rynkach pojawiła się innowacyjna opona Bridgestone DriveGuard, wykorzystującą technologię umożliwiającą jazdę bez powietrza, która nadaje się do wszystkich pojazdów dostępnych na rynku, o ile są one wyposażone w system monitorujący ciśnienie (TPMS). Producent zamierza udostępnić wspomniane opony także w wersji zimowej.
Tegoroczna nowość japońskiego koncernu powstała, by zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę nawet przy uszkodzeniu ogumienia, które może się przytrafić kierowcom niezależnie od tego, jakim autem się poruszają. Opona DriveGuard wykorzystuje technologię umożliwiającą jazdę bez powietrza, do 80 km i przy prędkości 80 km/h oraz może być zamontowana w każdym aucie osobowym wyposażonym w system monitorowania ciśnienia TPMS. Do jej istotnych zalet należą też niskie opory toczenia, a tym samym mniejsze zużycie paliwa.
Ten innowacyjny model został już doceniony przez ekspertów w plebiscycie Innovation Awards, organizowanym w ramach tegorocznych targów Reifen Essen. Japoński koncern otrzymał nagrodę w kategorii „Technologia i produkty”.
Po tym sukcesie Bridgestone postanowił poszerzyć możliwości opony DriveGuard i przygotować jej specjalną wersję na sezon zimowy. Podobnie jak model na lato, ogumienie na zimę ma oferować wysoki poziom bezpieczeństwa i wydajność w niskich temperaturach. Bieżnik zimowej wersji DriveGuard Winter jest wzorowany na oponie Blizzak LM001. Dzięki zastosowanym technologiom model oferuje dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni i został sklasyfikowany do kategorii B w ramach europejskiego systemu etykietowania opon.
Testy przeprowadzone przez koncern na poligonie doświadczalnym w Vidsel, w Szwecji pokazały, że nowy model zapewnia odpowiednie właściwości także na śniegu i lodzie, a w momencie przebicia, ogumienie to umożliwi kierowcom bezpieczne dotarcie do punktu serwisowego. Dzięki temu opony DriveGuard Winter zapewnią mobilność także podczas zimowych miesięcy.
Model DriveGuard na lato został wprowadzony w tym roku na wybranych rynkach Europy Zachodniej i w krajach skandynawskich. Natomiast wprowadzenie opony w Europie Wschodniej planowane jest na 2017 r.
Ogumienie w wersji zimowej ma zostać zaprezentowane podczach targów Motor Show w Genewie, które odbędą się na początku marca 2017 r.
(ik)
Źródło i fot.: Tyrepress,
European Rubber Journal