2016-08-29

Rekord z Goodyearem

 

Opracowany przez Volvo Trucks „The Iron Knight” pobił dwa światowe rekordy prędkości ciężarówek na oponach Goodyeara. W rezultacie opony tej marki stały się najszybszym ogumieniem do tego rodzaju pojazdów użytkowych. Wyprodukowane przez amerykański koncern opony są wynikiem współpracy z firmą Volvo Trucks.

Ogumienie Goodyeara dla „The Iron Knight” pomogło 4,5-tonowej ciężarówce o mocy 2400 KM uzyskać średnią prędkość 169.09 km/godz. w czasie 21,29 sekundy na dystansie ponad 1000 metrów ze startu zatrzymanego. Pojazd ten pobił również rekord na dystansie 500 metrów, rozpędzając się do 131.29 km/godz. w 13,71 sekund ze startu zatrzymanego. Warty podkreślenia jest również fakt, że w czasie prób ciężarówka Volvo Trucks osiągnęła maksymalną prędkość 276 km/godz.

Technologie zastosowane w oponach skonstruowanych przez Goodyeara dla Volvo podejmującego próbę bicia rekordu prędkości opierają się na doświadczeniach zdobytych przez markę w czasie wyścigów ciężarowych. Do produkcji wykorzystano standardowe osnowy najnowszej generacji, identyczne z wykorzystywanymi na co dzień w pojazdach użytkowych jeżdżących po Europie.

- Przy takiej mocy i momencie obrotowym zapewnienie 4,5-tonowej ciężarówce odpowiedniej trakcji przy prędkościach sięgających 280 km/godz. to prawdziwe wyzwanie dla ogumienia - powiedział Laurent Colantonio, dyrektor ds. technologii opon użytkowych Goodyear w regionie EMEA. - Skonstruowanie produktu, który bije rekord świata prędkości, świadczy o naszej specjalizacji w stosowaniu zaawansowanych technologii i innowacji do produkcji wyjątkowych opon. Dotyczy to zarówno ogumienia dla The Iron Knight, jak i standardowych opon ciężarowych, które oferują najwyższe osiągi wszystkim klientom, pomagając jednocześnie ograniczać całkowite koszty użytkowania.

Opony Goodyear 315/70 R22.5 na oś kierowaną „The Iron Knight” powstały na bazie ogumienia wyścigowego Goodyear Truck Racing wykorzystywanego przez wszystkie pojazdy ciężarowe startujące w zawodach odbywających się w ramach Mistrzostwach Europy Samochodów Ciężarowych FIA. Modele na oś napędową w rozmiarze 495/45 R22.5 są w stanie przenosić ogromny moment obrotowy wytwarzany przez pojazd opracowany przez Volvo Trucks. Ogumienie na obie osie powstaje w oparciu o standardowe osnowy ciężarowe marki, ze specjalnie opracowanymi mieszankami i wzorami bieżnika. Opona użyta do bicia rekordów posiada na ścianie bocznej specjalnie oznaczenie „Goodyear The Iron Knight”.

Rekordowe przejazdy odbyły się na zamkniętym torze testowym w północnej Szwecji. Za kierownicą „The Iron Knight” siedział Boije Ovebrink, który posiada ponad 30-letnie doświadczenie w wyścigach samochodowych i ciężarowych, a także pobił w przeszłości pięć rekordów prędkości. Obecnie uzyskane wyniki są analizowane przez FIA, międzynarodowe stowarzyszenie sportów motorowych.

Volvo Trucks i Goodyear mają na swoim koncie także inny rekord. Mean Green, również prowadzona przez Boije Ovebrinka, to najszybsza ciężarówka hybrydowa, która w 2012 r. na specjalnie skonstruowanych oponach ciężarowych amerykańskiej marki pobiła dwa rekordy prędkości.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń