2016-08-24

Hankook w II kwartale br.

 

Firma Hankook opublikowała globalne wyniki finansowe za drugi kwartał 2016 r. razem z wynikami sprzedaży na świecie, które osiągnęły poziom 1,72 biliona KRW (około 1,315 miliarda euro) oraz zysk operacyjny rzędu 310,2 miliarda KRW (około 236,3 miliona euro). W porównaniu do poprzedniego kwartału spółka osiągnęła wzrost przychodów o 6,6 proc.

W II kwartale br. Hankook odnotował wzrost w segmencie opon UHP (Ultra High Performance) na poziomie 2,6 proc. w porównaniu do tego samego kwartału ubiegłego roku, co zaowocowało wzrostem wyników spółki w drugim kwartale br. Sprzedaż w tym segmencie stanowi 37,7 proc. łącznej sprzedaży firmy i wykazuje dalszy wzrost na najważniejszych rynkach motoryzacyjnych, w Europie i Ameryce Północnej.

W ostatnim czasie producent z Korei Południowej zawarł też liczne umowy na dostawy opon na oryginalne wyposażenie (OE) z kilkoma wiodącymi producentami, np. do modeli BMW serii 7 czy Porsche Macan. Spółka jeszcze bardziej zwiększyła swoją rozpoznawalność jako marki premium, dzięki podpisaniu globalnej umowy partnerskiej z klubem piłkarskim Real Madryt, zwycięzcą Ligi Mistrzów UEFA.

Hankook planuje dalsze wzmocnienie swojej pozycji w obszarze technologii, poprzez otwarcie nowego, globalnego ośrodka badawczo-rozwojowego „Technodome”. Spółka skoncentruje się również na dalszym rozszerzaniu obszaru sprzedaży opon UHP oraz ofercie OE premium, a także na segmencie opon zapasowych (RE). Ponadto firma chce zwiększyć swój udział w rynku poprzez wzmocnienie strategii dotyczącej globalnego kanału dystrybucji oraz aktywny rozwój relacji z zagranicznymi klientami.

(ik)

Źródło i fot. Hankook

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń